Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهد گفت: وقتی در مجلس موضوع حل مشکلات معیشتی مردم دنبال نمی شود وظیفه خبرگان است که به موضوع ورود یابد.

به گزارش صدای ایران از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: برخی ها فکر می کنند قانون مرز امربه معروف است که درست نیست بلکه قانون روش و شیوه آن را مشخص می کند و باید امربه معروف را تا جایی ادامه دهیم که حتی مانند اباعبدالله(ع) حتی کودک شیرخواره را نیز تقدیم اسلامی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در عرصه امربه معروف و نهی از منکر و دفاع از دین نمی توانیم بگوییم امروز که آبرویمان در خطر است و منافعمان تهدید می شود این واجب الهی را کنار بگذاریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر تنها در موضوعات فرهنگی و اخلاقی صدق نمی کند و عرصه سیاسی و اقتصادی هم عرصه امربه معروف و نهی از منکر است وباید به این مهم توجه شود.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: برخی افراد گفتند چرا مجلس خبرگان رهبری در مسائل معیشتی مردم دخالت کرده و برخی نمایندگان مجلس نیز این سخن را تکرار کردند و باید در پاسخ گفت شما که به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم نیستید خبرگان هم نباشد؟
علم الهدی گفت: وظیفه خبرگان صیانت از رهبری است و وقتی مقام معظم رهبری فرمان می دهند و کسی گوش نمی کند باید مجلس خبرگان برای تحقق مطالبات رهبری قیام کند.
وی تاکید کرد: در مجلس خبرگان که بیش از ۸۰ فقیه مجتهد حضور  دارد و مگر می شود ما منکری با این فجاهت در جامعه ببینیم که دزدی ها وسوء تدبیر زندگی قشر آسیب پذیر را با خاک یکسان کرده سکوت کنیم؟
امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که  دشمن وارد جنگ اقتصادی شده و زمانی نیست که بخواهیم بگوییم چه کسی چه کاری انجام داده و همه باید متحد در برابر دشمن باشیم و با واقعنگری موضوعات را بررسی کنیم.مشکل ما اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی در ارز و سکه است.
علم الهدی تصریح کرد: بازار سوم ارز تنها به ۱.۳ دهم موضوعات مردم مرتبط است اما با عملیات روانی کاری کرده اند که همین میزان زندگی همه مردم را تحت الشعاع قرار داده و با عملیات روانی همه بازاها را دچار مشکل کرده است. درجنگ روانی  نباید در زمین دشمن بازی کرد و مردم چیزی را که احتیاج ندارند خریداری نکنند.
وی بیان کرد: درحوزه احتکار هم اگر صنعت و معدن نمی تواند کاری انجام دهد،بسیج و دستگاه قضایی می توانند وارد میدان شده و اموال احتکاری را در مراحل اولیه به بازار برگردانند و پول اموال را تا مشخص شدن پرونده نگه دارند.
علم الهدی اظهارکرد: بسیج باید به میدان بیاید و جلوی احتکار را بگیرد و نگذارد مردم اسیر شوند. رشد اقتصادی کشور ما در حد استیصال مردم نیست و ما ۴۰ سال مقابل دشمن ایستاده ایم و به عزت و اقتدار و قدرت رسیده ایم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علم الهدی دزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران