Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین رضازاده نماینده مردم کازرون با بیان اینکه تحقیقات در مورد سد چروم روی روخانه شاپور به اتمام رسیده است، گفت: وزیر نیرو دستور اجرای ساخت مرحله نخست این سد را صادر کرده است.

وی افزود: منابع تامین مالی آینده سد چروم پیش‌بینی شده و بزودی شاهد اجرایی شدن عملیات ساخت این سد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده با اشاره به انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان نیز گفت:این طرح در دست اقدام بزودی اجرایی می‌شود.

سد در دست ساخت نرگسی روی رودخانه جره کازرون در ۴۵ کیلومتری جنوب کازرون واقع شده‌است.

ارتفاع تاج این سد خاکی با هسته رسی از پی، ۸۰ متر وطول تاج آن ۶۰۰ متر و حجم مخزن آن ۱۱۳ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی سالانه آن ۲۲۶ میلیون متر مکعب است.

ساخت این سد در تیرماه سال ۱۳۸۹ آغاز شد و بنا بر اعلام مسئولان قرار است تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

هدف از ساخت این سد کنترل و مهار سیلاب، تأمین آب کشاورزی ۱۵ هزار هکتار اراضی پایین دست، تأمین آب آشامیدنی و صنعت منطقه کازرون و فراشبند و آب مورد نیاز پتروشیمی کازرون و بخش صنعتی زاگرس جنوبی، تأمین آب زیست محیطی (احیای دریاچه پریشان) و تولید انرژی برقابی به میزان ۴۸ ٫ ۳ گیگاوات ساعت در سال است.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

آغاز عملیات احداث سد چروم در کازرون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت سد نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور