Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@00:56:19 GMT

اختصاص 3.2 میلیارد یورو برای واردات مواد اولیه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۰۱۶۹

اختصاص 3.2 میلیارد یورو برای واردات مواد اولیه

به گزارش پارس نیوز، 

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی طی مطلبی با عنوان گزارش کوتاهی از اقدامات بانک مرکزی در تامین ارز کالاهای مورد نیاز مردم نوشت: دولت و بانک مرکزی با تشدید تحریم های دولت آمریکا و در چارچوب اقتصاد مقاومتی ضمن شتاب بخشیدن به تقویت و تحکیم ذخایر ارزی کشور، واردات غیرضرور را کنترل و صادرات را شتاب بخشیده و تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و نیز مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز مردم را با تدبیر و اولویت بندی به نحو مطلوبی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
فقط ظرف یک ماه گذشته حدود 1.8 میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و ضروری شامل روغن، گوشت برنج، کنجاله، تجهیزات پزشکی، دارو و ... و 1.4 میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و مصرفی مورد نیاز مردم تامین شده است.
 
این برنامه با جدیت دنبال می شود و مردم عزیز مطمئن باشند تلاش های لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری آنها انجام خواهد شد. دولت آمریکا بیشتر اقداماتی که می خواست و می توانست در 4 نوامبر انجام دهد را تاکنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی جنگ روانی است.
 
 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارز دولت بانک مرکزی دولت آمریکا اقتصاد مقاومتی واردات کالاهای اساسی یورو گوشت دارو سرمایه جنگ برنج دولت آمریکا گوشت واردات یورو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو

سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: در بازار طلا و شمش بر اساس هفدهمین حراج شمش طلا طی امروز از  ۲۹۰ کیلو گرم طلایی که عرضه شده  ۱۲۴ کیلوگرم معامله شده که میانگین قیمت آن ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد:  در مقایسه با هفته قبل  حراج تفاوتی نداشته  و حراج سکه  هم  حال انجام است و براساس برنامه از قبل از ساعت ۱۲ تا ۱۵ سفارش گیری انجام شد  و در پایان ساعت ۱۸ اسامی  افرادی که سکه به آنها تخصیص یافته اعلام می‌شود. هر سه نوع سکه از جمله نیم سکه، ربع سکه و تمام به متقاضیان اختصاص داده می‌شود و بعد از گذشت هفت روز کاری افراد می‌توانند از شعبی که انتخاب کرده اند سکه‌های خود را  تحویل بگیرند.

سعیدی در خصوص ارز‌های تعیین شده برای کالا‌های اساسی ودارو  با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: در بخش کالا‌های اساسی کشاورزی از جمله  گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی  ۳۶۷ میلیون دلار و برای دارو وت جهیزات پزشکی هم ۵۹ میلیون دلار اختصاص یافته که در مجموع ۴۲۶ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تامین ارز صنایع هم گفت: برای حوزه صنایع حمل ونقل و خودرو ارز نیمایی به میزان ۲۷۸ میلیون دلار تامین شده و در بخش ارز واردات در مقابل صادرات ۱۴۶ میلیون دلار و  در بخش صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۹۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳ میلیون دلار اختصاص یافته شده است که در مجموع ۱۰۲۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۱۲ میلیون دلار هم ارز در مقابل واردات و صادرات اختصاص یافته شده است.

سعیدی گفت:  آخرین اعداد نرخ اسکناس  دلار ۴۳ هزار و  ۵۶۷ تومان و نرخ حواله هم ۴۰ هزار و ۴۶۷ تومان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو