Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@22:12:25 GMT

نیروگاه هرمزگان آماده گشایش ال‌سی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۰۳۵۶

نیروگاه هرمزگان آماده گشایش ال‌سی شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن طرزطلب با بیان این‌که در حال حاضر با سرعت بیشتری فرآیند کار نیروگاه حرارتی هرمزگان در حال اجرا است، اظهار کرد: طی دو - سه هفته آینده قطعا ال سی این پروژه قابل استفاده است.

وی ظرفیت این نیروگاه را ۱۴۰۰ مگاوات دانست و افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای این نیروگاه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد یورو تخمین زده شده که سهم روس‌ها در تامین مالی ۱.۲ میلیارد یورو است.
مدیرعامل شرکت مادر تخضصی تولید نیروی برق حرارتی درباره تاثیر تحریم‌ها در ساخت نیروگاه‌ها و حفظ

روشنایی، اظهار کرد: تاکنون شرایط برای ما تا حدودی مشخص شده و به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای حل این مساله را انجام داده‌ایم، اما باید گفت که هدف این است تا در بدترین شرایط ظرفیت نیروگاه‌های فعلی را حفظ کنیم و با افزایش ظرفیت بتوانیم خاموشی را دور بزنیم.

طرزطلب ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر و همراهی وزارت نیرو با بخش تولید این مساله مشکل‌ساز نشود.

طبق وعده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، در سال ١٣٩۵ نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک و پست فشارقوی بلافصل آن با تامین مالی دولت روسیه طی پنج سال آینده در استان هرمزگان احداث خواهد شد و شرکت مهندسی تکنوپروم اکسپورت روسیه با عنوان پیمانکار نیروگاه و پست فشار قوی GIS بلافصل آن با همکاری پیمانکاران و سازندگان ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

این نیروگاه بخاری در جنوب شرقی هرمزگان در ساختگاهی به مساحت ۱۹۹ هکتار راه‌اندازی می شود. همچنین باید گفت که این نیروگاه بخاری در چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی با راندمان حدود ۴۵ درصد، ۱۴۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد که از نظر فناوری از نوع پیشرفته و بویلر آن فوق بحرانی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نيروگاه نیروگاه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما

با پایان عملیات اورهال (به روز رسانی) ۲ نیروگاه خلیج فارس و طوس، تولید و تأمین پایدار ۱۴۴۰ مگاوات برق در آستانه آغاز ورود به فصل گرم در مشهد مقدس و بندرعباس رقم خورد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نیروگاه‌های برق خلیج فارس و طوس وابسته به هلدینگ انرژی شستا در سال گذشته رکورد‌های اورهال و تولید برق را در ۱۰ سال اخیر شکستند.

نیروگاه خیلج فارس که در استان هرمزگان واقع است با تولید ۶۳۰۰ مگاوات ساعت برق و نیروگاه طوس واقع در خراسان رضوی نیز با تولید ۳۹۰۰ مگاوات ساعت برق رکورد سال‌های اخیر را شکستند.

بنا به درخواست وزارت نیرو و تاکید دولت به منظور تامین حداکثری برق زمان اورهال دوره‌ای نیروگاه خلیج فارس هم به جای ۱۵ روز به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافت همچنین تعمیرات اساسی نیروگاه طوس هم به جای اینکه در ۱۰۰ روز انجام شود ظرف مدت ۹۰ روز انجام شد.

هم اکنون راندمان نیروگاه گازی خلیج فارس ۳۳ درصد است که برای افزایش این راندمان به ۵۰ درصد پروژه تغییر وضعیت نیروگاه از حالت گازی به سیکل ترکیبی با اعتبار ۴۰۰ میلیون یورو طراحی شده و علیرغم کسب مجوز شورای اقتصاد، همچنان در انتظار حمایت وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی قرار دارد. درصورت اجرای این پروژه ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی و جمعا ۴۸۰ مگاوات به میزان برق تولیدی این نیروگاه افزوده می‌شود.

۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز اورهال نیروگاه طوس، ایرانی است و عمدتا توسط کارگران و مهندسان در قالب طرح‌های دانش بنیان تهیه و تولید می‌شود.

در حال حاضر برق تولیدی این ۲ نیروگاه برای تزریق به شبکه سراسری تحویل وزارت نیرو می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است