Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@16:27:12 GMT

لهستان به حامیان تحریم‌ ایران پیوست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۰۳۶۸

لهستان به حامیان تحریم‌ ایران پیوست

وزیر امور خارجه لهستان با "درست" دانستن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، از دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا خواست تا با آمریکا همدلی بیشتری در این زمینه نشان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یاتزک چاپوتووتز وزیر خارجه لهستان در مصاحبه با آسوشیتدپرس در روز جمعه کشورش را یک پل ارتباطی برای حل اختلافات میان اتحادیه اروپایی و دولت آمریکا توصیف کرده و از کشور‌های اروپایی خواست تا با تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، همدلی بیشتری نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیم واشنگتن مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران را حرکتی درست خوانده و اعلام کرد که لهستان به دنبال مجاب کردن کشور‌های اتحادیه اروپا برای حس همدلی و درک بیشتر سیاست‌های آمریکا است.

رئیس جمهور لهستان قرار است روز سه شنبه این هفته در کاخ سفید با دونالد ترامپ ملاقات کرده و درباره مسائل دفاعی و امنیت انرژی در اروپای مرکزی با وی گفتگو کند.

وزیر خارجه لهستان گفت: احتمال دارد کشورش به زودی برنامه تقویت توان دفاعی خود را به منظور مقابله با فعالیت‌های نظامی روسیه اعلام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لهستان تحریم ایران دشمنی آمریکا حامی تحریم لهستان و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران