Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - ایرنا گزارش داد: «حسین کاظم پور اردبیلی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گفت که آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

وی در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که «کمبود عرضه» نفت به معنای آن است آمریکا قادر نخواهد بود به اهداف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظم پور اردبیلی همچنین نسبت به توان سایر تولیدکنندگان برای افزایش تولید نفت ابراز تردید کرد.
وی افزود: هیچ ظرفیت مازادی در هیچ کشوری وجود ندارد.
به گزارش رویترز، کاهش احتمالی نفت ایران در بازار، کاهش عرضه نفت ونزوئلا و موارد مشابه دیگر باعث افزایش بهای نفت شده است؛ به طوری هفته جاری قیمت آن به 80 دلار در بشکه رسید.


آمریکا از کشورهایی مانند عربستان و روسیه خواسته که با تولید نفت خود را افزایش دهند.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اول شهریور ماه جاری در گفت وگو با شبکه خبری بلومبرگ گفته بود: روسیه و عربستان فقط با استفاده از ذخیره های خود به رقم تولید خود افزوده اند. آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت های بالاتر استفاده می کنند.
حسین کاظم پور اردبیلی همچنین گفت: فروش نفت خام از ذخیره های آمریکا نشان می دهد تولیدکنندگان توان افزایش تولید ندارند.
بیست و نهم مردادماه دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد 11 میلیون بشکه از ذخایر اضطراری نفت خام خود را به فروش برساند؛ اقدامی که کارشناسان آن را تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در واکنش به سیاست های تحریمی این کشور می دانند.

223223

کلید واژه‌ها : نفت عراق - نفت - صادرات نفت - کاهش تولید نفت - کاهش در آمد نفتی - قیمت نفت -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نفت عراق نفت صادرات نفت کاهش تولید نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت