Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شمار جوانان انگلیسی مصرف کننده ماری جوانا که در بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات روانی بستری شدند در ۵ سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، تحقیقات نشان می‎دهد که شمار جوانان انگلیسی مصرف کننده ماری جوانا که در بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات روانی بستری شدند در ۵ سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جوانان انگلیسی، خرید مواد مخدر را آسان‌تر از خرید الکل می‌دانند.  
در این گزارش مربوط به جوانان آمده است ۴۴ درصد از مصرف کنندگان جوان ماری جوانا در انگلیس اعلام کرده‎اند که خرید آن بسیار آسان است. این در حالی است که ۲۲ درصد خرید الکل را آسان دانستند.
با توجه به تحقیقات جدید، تعداد مصرف کنندگان جوان ماری جوانا در انگلیس که با مشکلات روحی روبرو شده‎اند به دلیل سوء برداشت‌های شدید و آموزش ناکافی درباره مواد مخدر، در پنج سال گذشته بیش از ۵۴ درصد افزایش یافته است. این گزارش می‎گوید که سیاست عمومی نادرست منجر به نتایج نامطلوب در حوزه سلامت و نیز مجازات بسیاری از جوانان شده است.  
این یافته‌ها نشان می‌دهد پیگرد قانونی و محکومیت جوانان برای تهیه ماری جوانا در انگلیس و ولز در ۵ سال گذشته به ترتیب ۱۵ و ۲۶ درصد افزایش یافته است.
نویسندگان بر این باورند که جوانان انگلیسی به شدت توسط روسای باند‌های مواد مخدر برای توزیع این مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این گزارش توسط یکی از نمایندگان حزب کارگر از تاتنهام که پیشتر گفته بود جنگ علیه مواد مخدر شکست خورده است، تائید شد.
وی گفت: «ماری جوانا برای جوانانی که به دلیل محدودیت‌های قانونی قادر به خرید الکل نیستند، به انتخابی جایگزین تبدیل شده است؛ بنابراین مجازات مواد مخدر اثر معکوسی در بازدارندگی داشته و سبب ایجاد انگیزه شده است. ما نیاز به رویکرد کامل تری در مورد مسائل مربوط به مواد مخدر داریم که بیش از توجه به جنایت به سلامتی اهمیت بدهد.»  
رئیس کمیساریای کودکان انگلیس نیز گفت: «در تمام جهان کودکان از جهات بسیاری درگیر مواد مخدر غیرقانونی هستند؛ در پرورش، قاچاق، توزیع و مصرف. احتمال آسیب پذیری و قربانی شدن کودکان بسیار بالاست. حتی وقتی فقط در بخش کوچکی از کار دخیل باشند. مصرف ماری جوانا به وضوح سلامت روان را به خطر می‌اندازد. ما می‌دانیم که در مورد توزیع آن چه می‌گذرد. جوانان در پایین این زنجیره رواج دهنده خشونت و استثمار بیشترین مصرف را دارند.»
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس می‎گوید: «دولت برای مباحث حمایت و درمان آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر ۱۶ میلیارد پوند هزینه می‌کند، اما از نظر کیفری اصلا به این موضوع نمی‌پردازد.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس ماری جوانا جوانان قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم