Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- نشست چهارجانبه نمایندگان کشورهای ترکیه، آلمان، روسیه و فرانسه درباره سوریه روز جمعه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست فرستادگان ویژه دولت‌های ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه درباره تحولات سوریه و وضعیت ادلب به رایزنی پرداختند.
به گزارش رسانه های ترکیه، این نشست به میزبانی ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و با حضور جان هکر مشاور امنیت ملی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فیلیپ اتین مشاور عالی امور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه و یوری اوشاکوف مشاور عالی رئیس جمهور روسیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این اعلام شده بود این نشست که مقدمه ای برای اجلاس سران چهار کشور با موضوع سوریه محسوب می شود، در استانبول برگزار می شود.
هنوز از جزئیات این نشست گزارشی منتشر نشده است.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پس از نشست فرستادگان ویژه ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه درباره سوریه گفت که همه طرفین بر سر این نکته اتفاق نظر دارند که مساله ادلب راه حل نظامی ندارد و باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای دیدار رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و روسیه در سوچی در روز دوشنبه درباره تحولات سوریه و ادلب بیان کرد: اقدامات پس از دیدار دو رئیس جمهوری در سوچی، اهمیت زیادی دارد.
کالین، وضعیت استان ادلب سوریه را حساس و بغرنج خواند و اضافه کرد: هر گونه حمله به آنجا هم از لحاظ انسانی و هم از لحاظ ایجاد موج جدید مهاجرت سنگین خواهد بود و از سوی دیگر روند راه حل سیاسی را از بین خواهد برد.
وی انتظار ترکیه را در شرایط کنونی، حفظ وضعیت فعلی ادلب عنوان کرد و گفت: انتظار ما از جامعه جهانی و رهبران کشورها این است که به شکلی آشکار و صریح از دغدغه ترکیه در زمینه محافظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از ایجاد بحران انسانی حمایت کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: آنکارا به طور یقین اقدامات لازم برای برطرف کردن تهدیدهای احتمالی از ناحیه ادلب را انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، اکنون آمادگی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان دمشق برای پاکسازی استان ادلب در شمال غرب سوریه به عنوان آخرین پایگاه تروریست های تکفیری، موجب نگرانی شدید مقامات غربی و ترکیه شده و همه آنها به دنبال نجات تروریست ها هستند.
تکفیری های حاضر در این استان اکثرا از عناصری هستند که پیش از این با قبول شکست در دیگر مناطق سوریه با تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود به استان ادلب رفته اند و به هیچ وجه حاضر به صلح و مذاکره با دولت دمشق نیستند.
ترکیه به ظاهر نگران است که با حمله ارتش سوریه و روسیه علیه مواضع تروریست های ساکن ادلب، موج جدید پناهجویان به سمت ترکیه به راه بیفتد که این امر به علت مسلح بودن گروه های تروریستی ساکن آنجا، علاوه بر تبعات اجتماعی، ممکن است تبعات امنیتی نیز برای ترکیه در پی داشته باشد.
ترکیه همچنین نگران است که با آزادسازی ادلب از دست تروریست ها، باید علاوه بر تخلیه 12 پایگاه دیده بانی تشکیل شده در اطراف حلب و ادلب، مجبور خواهد بود از مناطق اشغال شده دیگر در شمال خاک سوریه از جمله عفرین و الباب و اعزاز و جرابلس نیز خارج شود.
مقامات ترکیه در چند روز اخیر مواضعی مخالف علیه حمله احتمالی ارتش سوریه به تروریست های حاضر در ادلب اتخاذ کرده و خواهان اتخاذ تدابیر سیاسی و دادن فرصت برای یافتن راه حل غیرنظامی هستند که این امر در واقع پوششی برای اهداف دیگر ترکیه برای نجات گروه های تکفیری مورد حمایت خود از نابودی محسوب می شود.
علاوه بر این، ترکیه به شدت از عواقب سیاسی و امنیتی رفع اشغال از شهر ادلب بوده و در تلاش هست تا وضعیت در ادلب و اطراف آن، به شکل کنونی حفظ شود.
خاورم/1905 ** 1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست استانبول تحولات سوريه ابراهيم كالين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند