Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:38:33 GMT

متن نوحه برای محرم و د عزای سالار شهیدان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۱۶۸۷

متن نوحه برای محرم و د عزای سالار شهیدان

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت دهه اول ماه محرم متن نوحه هایی در وصف امام حسین(ع) و یارانشان در ادامه این مطلب آمده است.

 

کربلایی حسین طاهری:

همه چی از یه شب روضه شروع شد

که چشام با علم تو رو به رو شد

دیگه اختیار چشماموم نداشتم

و همین گریه برا من آبرو شد

حالا این گریه ثمر داده

به دلم مهر تو افتاده

پدرم غلام این خونه ست

به من هم میگن غلامزاده

اربابم حسین اربابم حسین

مادرم تو رو برا من آرزو کرد

پیرهن مشکی روضه مو رفو کرد

گفت براش نوحه بخونم از غریبی

خوندم و دوباره گریه رو شروع کرد

یه عمری هستی هوادارم

به فدای تو کَس و کارم

بابی انت و امی یا

ایها الارباب دوست دارم

اربابم حسین اربابم حسین

بدنت رمق نداره بین گودال

داره نیزه ها می باره بین گودال

با قد خمیده و دل شکسته

مادری قدم میذاره بین گودال

می سوزی در تب حسین جانم

بمیره زینب حسین جانم

مادرت مویه کنان داره

میگه زیر لب حسین جانم

ای جانم حسین ای جانم حسین

حاج محمود کریمی:

شب اول محرم سینه زنت آرزوشه
با دستای یه پیرغلامت پیرهن سیاه بپوشه
تو کوچه ها با پرچمت امید به زندگی میاد
دوباره بوی نذری از روضه های خونگی میاد
سلام بر پرچم و علم
سلام بر شعر محتشم
سلام بر محرم
شب اول محرم سینه زنت آرزوشه
با دستای یه پیرغلامت پیرهن سیاه بپوشه
سلام بر پرچم و علم
سلام بر شعر محتشم
سلام بر محرم
دم هیئتا با گریه میگه مادر تو زهرا
قبول باشه حسنیایی عزاداریتون ایشالا
دوباره روضه رفتنا بی ریا ترین عمل شده
دوباره هر محله ای پر علم کتل شده
سلام بر کربلای تو
سلام بر نوکرای تو
سلام بر محرم
شب اول محرم سینه زنت آرزوشه
با دستای یه پیرغلامت پیرن سیاه بپوشه
سلام بر پرچم و علم
سلام بر شعر محتشم
سلام بر محرم

حاج سید مجید بنی فاطمه:

کشتی به گل نشسته اومده
با حال خسته اومده
توبه شکسته ولی با دل شکسته اومده
ای جانم
تویی راحت و روح و روانم
تویی کشتی امن و امانم
تویی علت هر ضربانم
من لی غیرک حسین حسین حسین

با این که خودم می دونم که بدم
راهم دادی که اومدم
آقا در خونه تو گدایی رو خوب بلدم
ای شاهم
روی دوشمه بار گناهم
خجالت می کشم رو سیاهم
پناهم بده که بی پناهم
من لی غیرک حسین حسین حسین

من بی تو کویر خشک هوسم
پرنده ای در قفسم
مردن برات عشق منه بذار به عشقم برسم
ای یارم
تویی تو همه کس و کارم
چی میشه بشه آخر کارم
پای شش گوشه تو مزارم
من لی غیرک حسین حسین حسین

 

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام حسین نوحه متن شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)

روز جمعه که می‌شود، حال و هوای خانه ما کمی متفاوت‌تر می‌شود، نه اینکه امروز، یک روز تعطیل است، بلکه به خاطر اینکه که این روز، خودش یک عید است، آن هم از نوع عید مهدوی، برای همین تلاش می‌کنیم تمام کار‌های روز جمعه‌مان را بر مدار امام زمان بچینیم، البته فکر نکنید در این روز شرکت در دعای ندبه، نمازجمعه یا خواندن دعای سمات جزو ثابت برنامه‌های ما است.

اتفاقاً سعی می‌کنیم اینها را هم لحاظ کنیم، منتها آنچه روز جمعه ما را هیجانی می‌کند تنوع برنامه‌ها است تا فرزندانم بهتر بتوانند با امام زمان (عج) مأنوس شوند، حال اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که فکر و ذهنتان این شده است که چگونه ارتباطی میان فرزندتان با امام زمان (عج) ایجاد کنید، این گفت‌وگوی ما با نویسنده و کارشناس کودک و نوجوان مهدویت حجت‌الاسلام حسن محمودی را از دست ندهید، با ما همراه باشید تا در جریان راهکار‌هایی برای انس بیش‌تر کودکان با امام زمان (عج) قرار بگیرید:

پدر بودن امام زمان (عج) را این گونه برای کودکمان ملموس کنیم

از آنجایی که روز جمعه اکثر پدران در خانه هستند و این روز هم منتسب به امام زمان (عج) است، بچه‌ها در چنین روزی باید محبت، با هم بودن، صمیمیت را با حضور پدرانشان حس کنند؛ یعنی به آنها بگویید به خاطر امام زمان (عج) است که این کار‌ها مانند بازی کردن، بیرون رفتن، خرید کردن و ... را انجام می‌دهید. 

حجت‌الاسلام محمودی می‌گوید که همان طور که در روایات امام را به عنوان پدری مهربان و دلسوز معرفی کرده‌اند، ما نیز باید این مسأله را برای کودک جا بیندازیم که امام زمان (عج) در حکم یک پدر مهربان است، ولو اینکه ما او را نمی‌بینیم، مانند وقتی که پدر در مسافرت است و ما او را نمی‌بینیم، ولی پدر بودنش هست و تمام نمی‌شود.

جواب سلام امام زمان (عج) در زندگی ما می‌آید

او می‌افزاید همانطور که انسان باید به پدرش سلام کند، ما نیز باید به امام سلام کنیم، حالا با الفاظ مختلف به بچه‌ها یاد دهیم که بابا جان هر روز که از خواب بلند می‌شوی، اولین کاری که می‌کنی به امام زمان (عج) سلام بده، چون امام (عج) از سلام ما با خبر می‌شود و می‌شنود، پس حتماً جواب می‌دهد، چون جواب سلام واجب است. حالا اگر ما جواب سلام را نمی‌شنویم، اشکالی ندارد، اما جواب سلام امام در زندگی ما می‌آید. 

گام اولی که باید در این رابطه برداریم این است که جلوه‌های محبت امام مهدی (عج) را به فرزندان بگوییم، اینکه «امام عاشق او است»، «امام دوستدار او است» و «بیش از همه به او علاقه دارد».

رابطه هدیه و جلب محبت

این کارشناس مهدویت با تأکید بر سلام کردن روزانه به امام عصر (عج) می‌گوید همین یک راهکار اساسی برای پدران و مادران است که جواب سلام امام زمان (عج) بدرقه راه زندگی فرزندشان از دوران کودکی شود. مطمئناً چنین فرزندی در یک مسیر درستی تربیت خواهد شد. دومین راهکار در این زمینه دادن هدیه است. برای اینکه محبت یک نفر را بیشتر حس کنیم و آن محبت برای ما ملموس شود، ما باید به او هدیه بدهیم. 

او ادامه می‌دهد در روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «تَهادَوا تَحابُّوا، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائنِ» به همدیگر هدیه بدهید تا رابطه‌تان با همدیگر قوی‌تر شود، پس بیاییم به امام هدیه بدهیم، در سیره اهل بیت (ع) نقل شده که بعضی از شیعیان به امام زمانشان هدیه می‌دادند، امام آن هدیه را به شکل بهتری بر می‌گرداندند، حال ما چه هدیه‌ای می‌توانیم به امام زمان بدهیم؟ بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که مثلاً یک صلوات بفرستند و ثواب آن صلوات را هدیه به امام مهدی (عج) کنند، یعنی برای کودکمان تبیین کنیم که صلوات فرستادن ثواب دارد و خدا از این کار خوشش می‌آید، ما نیز این ثواب را می‌توانیم به امام هدیه دهیم.

دعایی که امام زمان (عج) در حق کودکمان می‌کنند

شاید در اینجا برای شما این سؤال پیش بیاید، امام زمان (عج) چه هدیه‌ای در حق کودکمان می‌دهند، آن هدیه می‌تواند دعایی باشد که امام عصر (عج) در حق کودک ما کنند یا به اصطلاح یک خیری از جانب امام (عج) به او می‌رسد ولو ملموس نباشد.

نمونه چنین موضوعی را در سیره امام کاظم (ع) دیده شده که شخصی به امام (ع) گفت وقتی قرآن می‌خوانم ثوابش را به شما هدیه می‌دهم، این کار چه فایده‌ای دارد؟ امام کاظم (ع) فرمودند تو با این کارت روز قیامت در بهشت کنار ما هستی؛ یعنی این مسأله نشان می‌دهد که هدیه به شدت رابطه ما را با امام تقویت می‌کند.

همچنین وقتی فرزندمان کمی بزرگ‌تر شد، به او یاد بدهیم ۲ رکعت نماز بخواند و ثواب آن را به امام زمان (عج) هدیه دهد، زیرا هدیه رابطه را قوی می‌کند.

با همان لهجه کودکی‌ات با امام زمان (عج) سخن بگو

حجت‌الاسلام محمودی از سومین راهکار طلایی انس کودک با امام زمان سخن به میان می‌آورد و می‌گوید ببینید وقتی با پدرتان حرف می‌زنید، رابطه‌تان با پدرتان قوی‌تر می‌شود و پدرتان بیشتر شما را دوست دارد، بنابراین انسان باید با امام زمان (عج) حرف بزند، پس بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که بعضی وقت‌ها خیلی کوتاه، یک دقیقه، دو دقیقه با امام زمان حرف بزنند، آن هم با زبان و لهجه خودشان! امام، چون امام است، حرف ما را می‌شنود و خوشحال می‌شود که می‌بینید شیعیان با او حرف می‌زنند؛ و در آخر، در این دوران ظهور یادمان باشد که از همین دوران کودکی فرزندمان حب امام (عج) را در دلش بپرورانیم تا ما نیز مفتخر به تربیت سربازان امام زمان (عج) شویم.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • ببینید | صعود ایران به نیمه‌ نهایی با شکست قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!