Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید زرین کیا با اشاره به حجم بالای نقدینگی در اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس عنوان کرد: حجم نقدینگی از حدود 500 هزار میلیارد تومان به 1600 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این در حالی است که پیش از این ،نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث در سال گذشته باعث شده بود تا عمده این حجم از پول سرگردان در این بخش پارک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با عدم تمدید این سپرده‌ها از سوی اغلب صاحبان نقدینگی در کنار سرعت بالای رویدادهای سیاسی ، بازارآزاد ارز دچار نوسان‌های قیمتی شدید شد و به تبع آن بازار طلا، خودرو و کالاهای برخوردار از مزیت حفظ ارزش دارایی در کانون توجه صاحب سرمایه برای تبدیل پول داغ به این دارایی‌ها شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه آن سوی نرخ 10 هزارتومانی هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی ارز حاکی از وجود جو سنگین روانی است یادآور شد: بر اساس حجم نقدینگی و شاخص قدرت برابری خرید PPP و یا روش‌های ارزیابی دارایی‌های بانک مرکزی و تراز نامه ای می‌توان گفت نرخ هر اسکناس دلار آمریکا فراتر از 10 هزارتومان توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: وجود جو روانی حام بر بازار ارز در گام نخست افق دید سرمایه گذار را به کمتر از سه ماه آینده معطوف می‌کند که در این فرایند چنانچه فضای موجود در بازار به سمت منطقی تر شدن رفتارهای معامله گران همسو با افزایش صادرات نفت خام حرکت نماید می‌توان به فروکش شدن فضای روانی حاکم بر بازار آزاد ارز امیدوار بود. به این ترتیب پس از کاهش نرخ ارز در مقطع زمانی مشخصی ، اقتصاد به سمت رکود بزرگ حرکت خواهد کرد.

زرین کیا با اشاره به عملیات خرید و فروش ارز در بازار غیر رسمی عنوان کرد: تا چند ماه قبل برای خرید ارز در صرافی‌ها با ارائه کد ملی امکان ثبت حجم ارز خریداری شده مشخص بود اما خرید و فروش غیر شفاف ارزی در زمانی آغاز شد که دولت معاملات ارز را قاچاق اعلام و عملیات مبادلات ارزی در صرافی‌ها را به شدت محدود کرد. به این ترتیب مردم برای معاملات ارزی خود به سمت بازارهای غیر رسمی سوق داده شدند که نتیجه ای جز التهاب ابازر ارز را در پی نداشت.

وی ادامه داد: نحوه نرخ گذاری در بازار آزاد و جهش قیمت‌ها با انحراف‌های بالا نسبت به یکدیگر را چه کسانی بوجود آورده‌اند و ناشی از کدام اقدام غیر کارشناسی است؟ اینکه ارز برای مدیران بانک مرکزی به عنوان ناموس یاد می‌شود در نگاه اول شاید برای افکار عمومی قابل تأمل باشد اما در حقیقت می‌بایستی با لحنی این موضوع گفته شود که جامعه ضمن اعتماد به ناظران بازارهای ارزی و پولی کشور نسبت به وجود حجم قابل توجه اسکناس برای عرضه خیالی آسوده داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد:با فعال شدن دوباره صرافی‌ها و ثبت دقیق حجم معاملات ارز از طریق مستندات واقعی و در عین حال روند حرکت قیمت ارز در سامانه‌های سنا و نیما می‌توان چشم اندازی روشن از افق بازار ارز و انتهای روند تغیییرات قیمتی آن بدست آورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟