Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:47:44 GMT

مراقب آسیب و انحراف در عزاداری ها باشیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۲۱۸۱

مراقب آسیب و انحراف در عزاداری ها باشیم

بیرجند - ایرنا - رئیس کانون مداحان بیرجند گفت: خرافه گرایی در محرم و نیل به مسایل انحرافی در دستور کار دشمنان قسم خورده مسلمانان قرار دارد و مداحان و سخنرانان از ورود آسیب به عزاداری های حسینی جلوگیری کنند.

عبدالله گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا کتابی با عنوان 'نقشه ای برای جدایی مکاتب الهی' در آمریکا انتشار یافته که در آن دکتر مایکل برانت معاون سابق سازمان سیا، قدرت مذهبی و فرهنگ شهادت در جمهوری اسلامی ایران را تاثیرگذار دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: معاون سابق سازمان سیا، توجه و پرداختن به فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی را یکی از مهمترین مباحث مورد بررسی عنوان کرده و گفته است برای رهایی از این امر باید از سخنرانان و مداحان سودجو و شهرت طلب بهره برد به طوری که با تزلزل بنیان ها، شیعه را به عنوان گروهی انحرافی معرفی کنیم.
رئیس کانون مداحان بیرجند اظهار داشت: با چنین دشمنان قسم خورده ای که شمشیر را از رو بسته اند و دایمی در حال تخریب فرهنگ و حماسه بزرگ عاشورا هستند، وظیفه بر دوش سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) دوچندان می شود.
وی تصریح کرد: اگر به صرف اینکه عزاداری امری مقدس است هرگونه عزاداری را جایز بدانیم به اصل عزاداری آسیب وارد می شود.
گرجی با بیان اینکه آسیب زدایی از ارکان حفظ مقدسات است گفت: با توجه به اهمیت این مهم آسیب زدایی نباید به گونه ای باشد که عده ای از مداحان و سخنرانان ولایی که با مطالعه کافی سخنوری می کنند، زیر سئوال بروند.
وی ادامه داد: امروز توجه به بعد اخلاقی و ملکوتی ائمه که موردنیاز جامعه است باید مدنظر قرار گیرد و مداحان از بیان ویژگی های ظاهری ائمه که با چشم، ابرو و قد بلند یاد می شود خودداری کنند.
رئیس کانون مداحان بیرجند افزود: ورود آلات موسیقی مبتذل در عرصه عزاداری، مداحی و استفاده از موسیقی و آواهای غیرمجاز و نوحه های بی محتوا، استفاده از آلات قتاله و قمه زدن از آسیب هایی است که داد علما را درآورده است.
وی تاکید کرد: عزاداران حسینی نباید بگذارند حماسه شور و شعور حسینی به میدان مسابقه انحراف ها تبدیل شود.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عزاداري ماه محرم آسيب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت