Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@17:25:31 GMT

کشف روشی جدید برای درمان وزوز گوش

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۲۳۲۱

پژوهشگران سوئدی در بررسی جدید خود، نورون‌های جدیدی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند در درمان اختلالات شنوایی موثر باشند. آفتاب‌‌نیوز : گروهی از پژوهشگران سوئدی موفق شده‌اند سه نوع نورون جدید را شناسایی کنند که می‌توانند در انتقال سیگنال‌ها از گوش به مغز موثر باشند و به درمان اختلالات شنوایی مانند وزوز گوش منجر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نورن‌ها، مدت‌ها مورد بررسی قرار داشته‌اند اما تفاوت‌های ظریف عملکرد آنها، نایده گرفته شده است. پژوهشگران "انستیتوی کارولینسکا" (KI) در سوئد، پس از شناسایی نقش متفاوت نورون‌ها، آنها را در دسته‌های دقیق‌تری قرار دادند. این کار، مانند تقسیم یک گونه جانوری به گروه‌های کوچکتر، براساس بررسی تفاوت‌های میان اعضای آنها صورت گرفته است.
نورون‌های بخش حلزونی گوش، وظیفه تبدیل امواج صوتی به سیگنال‌های الکتریکی و نهایتا، انتقال آنها به مغز را بر عهده دارند. تاکنون، پژوهشگران تصور می‌کردند این نورون‌ها، دو نوع هستند که با عنوان نورون‌های "نوع یک" و "نوع دو" شناخته می‌شوند که نورون های نوع یک، بیشتر اطلاعات صوتی را اداره می‌کنند اما این پژوهش، چهار نوع نورون را در سیستم شنوایی خارجی نشان داد. براساس این پژوهش، نورون نوع دو بدون تغییر باقی می‌ماند اما نورون نوع یک، سه نوع سلول متفاوت را در بر می‌گیرد.
این نورون‌های جدید، در تشخیص شدت صدا، فیلتر کردن صداهای پس زمینه و تمرکز بر صدای مورد نظر نقش دارند. همچنین ممکن است این نورون‌ها در بروز اختلالات شنوایی مانند وزوز گوش و پرشنوایی نیز نقش داشته باشند. به گفته پژوهشگران، شاید شناسایی این نورون‌ها، به ابداع روش‌های جدیدی برای درمان چنین اختلالاتی منجر شود.
پژوهشگران، این بررسی را روی موش‌ها و با استفاده از دنباله "آران‌ای" (RNA) انجام دادند. آنها با این روش توانستند عملکرد سلول‌ها را با بررسی ژن‌های مرتبط درک کنند.
این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسیده است.
منبع:ایسنا کد خبر: ۵۴۵۵۴۵ تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزوز گوش اختلالات شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟