Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@09:08:02 GMT

دستگیری جاعل دسته چک در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۲۳۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شخص جعل کننده دسته چک، دارای چاپخانه بوده و با سرقت مدارک اشخاص و استفاده از هویت تعدادی از شهروندان مهابادی اقدام به جعل دسته چک و کلاهبرداری در سطح شهر می کرد.

 سرهنگ رضا ظهیریان افزود: با بازرسی و اقدام به موقع ماموران تعدادی دسته چک و مدارک هویتی مربوط به اشخاص کشف و در این زمینه 2 نفر متهم هم دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد 9 شکایت به صورت پیش دستانه شناسایی و با تشکیل پرونده متهمان تحویل مراجع قضایی شد.

 سرهنگ رضا ظهیریان تصریح کرد: مبلغ 160 میلیون تومان از دسته چکهای جعلی از متهمین اخذ و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مهاباد دریک مورد دیگر نیز از دستگیری 3 سارق دسته چک در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل مجرمین با سابقه خبر داد و گفت: این افراد با سرقت دسته چک های یک نفر اقدام به خرید کالا در سطح شهر به مبلغ 400 میلیون تومان کرده بودند که با شناسایی در یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

سرهنگ ظهیریان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص دقت بیشتر به هنگام استفاده از کارتهای بانکی گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه فرد یا افرادی به هویت های معلوم اقدام به کلاهبرداری و برداشت از کارت عابر بانک شهروندان می کنند با اقدامات فنی و بانک های اطلاعاتی محل اختفای فرد کلاهبردار شناسایی و طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: فرد کلاهبردار به برداشت 150 میلیون تومان وجه از حساب شهروندان اعتراف کرد و تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد دستگیری جاعل دسته چک کلاهبرداری سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ حسین عبدی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مأموران مشخص شد سه سارق اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کرده اند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی سارقان شدند و با هماهنگی مقام قضائی در سه عملیات مجزا یک متهم را در شهرستان اهر و ۲ متهم دیگر را در شهر‌های جنوب استان دستگیر کردند و با کشف اموال مسروقه به پلیس آگاهی اهر انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عبدی ادامه داد: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، گوشی تلفن ماهواره ای، دوربین فیلمبرداری و دستگاه دی.وی.آر دوربین مداربسته منزل مالباخته کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدی از شهروندان خواست تا از نگهداری بیش از نیاز وجه نقد و طلا در منزل و استفاده نامتعارف زیورآلات در ظواهر بدن برای پیشگیری از وقوع چنین جرائمی خودداری کنند و هر گونه تردد و رفتار‌های مشکوک افراد ناشناس را سریع به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • دستگیری قاتل فراری حادثه قتل در مهاباد
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد 
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است