Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@08:36:44 GMT

عزاداری سنتی در خانه تاریخی بنکدار

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۲۹۳۶

عزاداری سنتی در خانه تاریخی بنکدار

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایکنا از اصفهانف خانه بنکدار یکی از مکان‌های تاریخی اصفهان مربوط به دوره قاجار است.آقا سیدحسن بنکدار مالک این خانه تاریخی در سال ۱۲۲۸ تصمیم می‌گیرد، خانه‌ای بزرگ و مناسب برای روضهٔ امام حسین بخرد و روضهٔ قدیمی خود در سرای گلشن را به این خانه منتقل کند. در ماه محرم هرسال  مراسم عزاداری سیدالشهدا به صورت سنتی در این خانه تاریخی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عزاداری سیدالشهدا در حسینیه ی بنکدار

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت

ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم عزاداری مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع)، در صبح روز دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سراسر استان خبر داد و گفت: این مراسم در شهر رشت در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب(شهرداری) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری امروز، ۲۷ اسفندماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) در استان گیلان، با بیان اینکه یوم الله دوازدهم فروردین یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ملت مبارز و انقلابی ایران با رای ۹۸.۲ درصدی خود به تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضمن تعیین سرنوشت خود، دستان ناپاک و چپاولگر استکبار جهانی را از میهن اسلامی را قطع کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر امام خمینی(ره) بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد، افزود: در یوم الله دوازدهم فروردین اوج اسلام‌خواهی و ولایت‌مداری مردم مسلمان ایران به منصه ظهور جهانیان رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، انتخاب نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین را تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی ملت ایران دانست و تصریح کرد: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرای قاطع مردم، تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه هر ساله به مناسبت یوم الله دوازدهم فروردین برنامه‌های بسیاری با صبغه جشن و شادی برگزار می‌شد، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل هم‌زمانی این روز بزرگ با لیالی قدر و ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) به شکل تبیینی و با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همزمانی سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) با روز ۱۳ فروردین(روز طبیعت)، گفت: قاطبه مردم ایران از متدینین و مومنین هستند و قطعا شئونات ماه مبارک رمضان به ویژه ایام شهادت امام اول شیعیان را حفظ خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران را عاشق و شیفته امیر مومنان علی(ع) دانست و عنوان کرد: باید مراقبت کرد که حرمت سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) در روز طبیعت توسط برخی هنجارشکنان خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با اقتدار و صلابت بر ارزش‌های اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی تاکید دارد، تصریح کرد: حضور گسترده و پرشور مردم شریف ایران در مراسم مذهبی و انقلابی و همچنین خلق حماسه‌های باشکوه همچون راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند در جهان کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

حجت الاسلام اشجری، از برگزاری مراسم عزاداری مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع)، صبح روز دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سراسر استان گیلان خبر داد و گفت: این مراسم در شهر رشت ساعت ۱۰:۳۰ در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب(شهرداری) با تولیت هیئت رزمندگان شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «فورگ» روستایی با بافت سنتی منحصر به فرد در خراسان جنوبی
  • معرفی خانه های تاریخی ملاباشی و مشیر الملک
  • ارگ بَم پذیرای گردشگران نوروز
  • عطر بهارنارنج در شهر پرجاذبه ساری/ خانه های تاریخی دیدن دارد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • تربت حیدریه، دیار سرا و کاروانسرا
  • افتتاح خانه معلم بروجرد در کنار یک اثر تاریخی
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه تاریخی امیرلطیفی گرگان
  • برپایی نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در خانه تاریخی زند