Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مادران حاضر در همایش شیرخوارگان، گفت: دامن و سینه های خود را ساده نگیرید، زیرا رشادت های دلیران کربلا، به واسطه شیر پاک مادران آنها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با نخستین جمعه محرم الحرام و روز ملی بزرگداشت خردسال ترین پیام رسان حماسه عاشورا، حضرت علی اصغر (علیه السلام)، امروز (۲۳ شهریور) همایش شیرخوارگان حسینی در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌ الله سید شرف‌ الدین ملک‌ حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین شیرخوارگان حسینی که در محل حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد، با تسلیت ایام محرم و بیان اینکه شش ماهه‌ های شما در چنین جلساتی بیمه و مصون می‌ شوند، گفت: همه شما به عشق حسین بن علی (علیه السلام) به این همایش آمده‌ اید.

 

وی خطاب به حاضران با بیان اینکه یک احساس و عشق پاک شما را به اینجا آورده، اضافه کرد: ابراز احساس و سوگ نسبت به ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) عامل حضور شما در این محل است.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه مادر و عمه ای ۶ ماهه ای را تقدیم به سیدالشهداء (علیه السلام) کرد، ادامه داد: سیدالشهداء (علیه السلام) او را به میدان برد و دشمن تیر سه شعله به گلوی او زد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شاید الان که بچه های خود را بر دستان خود دارید این سوال برای شما پیش بیاید که خدایا این مادر، عمه و این پدر چگونه بچه خردسال را در برابر ۳۰، ۷۰ و یا ۹۰ هزار وحشی می برند؟

 

وی خاطرنشان کرد: انسان در حادثه ها بچه خود را به دوش کشیده و از حادثه دور می کند و جانش را فدای فرزندش می کند، این یعنی چه؟!.

 

آیت الله ملک حسینی با قرائت حدیثی به این سوال که بر همگان پیش می آید اشاره و ابراز داشت: سیدالشهدا خطبه خواند، به یاران، دشمنان و همه تاریخ که این حرامزاده پسر حرامزاده یعنی عبیدالله بن زیاد هردو ناپاکزاد بوده و نسبت به پدر داده شده بودند. عبیدالله را ابن مرجانه می گفتند و زیاد پدرش را ابن عبید می گفتند، زیرا خانواده، خانواده کثیفی بودند و خانواده های کثیف و ناپاک در برابر دین، خدای متعال و ائمه می ایستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امام حسین (علیه السلام) فرمود: این حرامزاده پسر حرامزاده من را بین دو چیز مخیر کرده، یکی لبه تیغ شمشیر و دوم پذیرفتن بیعت و ذلت.

 

وی با اشاره به اینکه حسین بن علی (علیه السلام) هرگز زیربار ذلت نخواهد رفت، گفت: امام فرمود: «می دانید چرا می گویم زیربار ذلت نمی روم؟ نمی توانم، چون تربیتم، دینم، خانواده و شرافتم اجازه نمی دهد».

 

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: امام فرمود: «خدایم اجازه نمی دهد خدا مرا انسان آفریده است، خدا مرا مستقل و آزاده و بر فطرت الهی آفریده و خدا روح شجاعت در من نهاده است، اما دینم و تربیت پیامبر اجازه نمی دهد و قرآن این پیامبر من را به مقاومت بر دینم فراخوانده است».

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: امام فرمود: «پدران من هم اجازه نمی دهند، یعنی پدران بزرگی چون علی بن ابیطالب، ابوطالب، عبدالمطلب و از خانواده ای هستم که زیربار ذلت و پیروی از انسان های پست نمی روند».

 

وی ادامه داد: امام حسین (علیه السلام) فرمود: «مادرانم نمی گذارند، دامن هایی که من در آن تربیت شده ام و شیری که خورده ام و دامنی که در آن تربیت شده ام، دامنش دامن شرافت، حریت، شجاعت بوده و شیر شجاعت و شهامت به من خورانده و وجود من اجازه نمی دهد که زیربار این انسان پست بروم؛ از سوی دیگر خانواده من، بنی هاشم نیز من را به گونه ای پروارنده اند که اجازه نمی دهند این پرورش باعث شود که من زیربار طاعت این انسان پست بروم».

 

آیت الله ملک حسینی یادآور شد: امام فرمود: « از سوی دیگر جامعه ای بزرگ تر که من در آن زندگی کرده ام (مدینه) انسان هایی بودند تربیت شده پیامبر که آنها هم مردان بزرگی بودند و هرگز زیربار ذلت، پستی نرفتند؛ من تربیت شده خدا، دین پیامبر و وراثت دارم، از انسان های پاک و دامنی بزرگ من را تربیت کرده و انسان هایی که در کنار من هستند، اینها اجازه نمی دهند که من بزرگی و بزرگواری را کنار بگذارم و زیربار ذلت بروم».این یعنی شما مادرانی هستید که عاشورا آفریدید.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عاشورا زن هایی بودند که نقش مهمی ایفا کردند، ابراز داشت: اگر دلهم نبود، ظهیربن قیبی هم نبود، اگر مادر آن انصاری نبود که وقتی سر فرزندش را به سوی او پرتاب کردند سر را برگرداند و گفت: «ما ودیعه ای را که سپردیم، هرگز پس نخواهیم گرفت، ارمغانی است به سوی خدا که پس نمی گیریم».

 

وی ادامه داد: یعنی کسانی که در جنگ کشته شدند و در کنار سیدالشهدا بودند، تربیت شده چنین زنانی بودند، یکی تربیت شده ام لیلا، دوتا تربیت شده حضرت زینب سلام الله علیها و چهار نفر تربیت شده ام البنین بودند.

 

آیت الله ملک حسینی خطاب به مادران حاضر در این همایش، اظهار داشت: دامن و سینه های خود را ساده نگیرید و امروز فرزندان در دامن شما و با شیر شما تربیت می شوند. شیر حرام بود، فرزند حرام بزرگ می شود، شیر پاک و الهی بود، فرزند الهی متولد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این سوال که چرا امام این بچه 6 ماهه را بر دست گرفت؟ خاطرنشان کرد: این بچه خدا بر دشمن و تاریخ بود بر دست ابا عبدالله بالا نمی رفت در ذهنتان ۱۶ سال بعد را، ۱۸ سال و ۲۰ سال بعد را ترسیم کنید، وقتی در یک جمعی قصه عاشورا گفته می شود و این قصه در این خانه تربیت شده و مادر و عمه هایش، زنان و مردان قصه عاشورا را نقل می کنند.

 

وی ابراز داشت: این فرزند شیر پاک خورده بزرگ شده سوال می کند چه کسانی کشته شده اند؟ علی اکبر، قاسم بن الحسن، ام جعفر، عبدالله بن حسن، اینها چندساله بودند؟ یکی ۲۷، یکی ۱۷ سال، یکی ۱۶، یکی ۱۳ سال و یکی ۱۰ سال داشت.

 

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: این فرزند احساس می کند که سن ها در حال کاهش پیدا کردن است، یعنی شکر که یک نونهال هم جان خود را فدای دین، انسانیت، حجاب، غیرت و عزت شما کرد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این سوال برای او ایجاد می شود که نمی شد مادرم من را به دست پدرم بدهد تا من هم فدای پدر و دین پدرم شوم؟ این نشان می دهد وقتی خانه درست تربیت کند، همه احساس ها در نهاد فرزند خواهد بود، اگر بگویند تو نونهال بودی تمام وجود این بچه اشک می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: معنای وراثت و معنای تربیت این است معنای رگ داشتن از حسین بن علی (علیه السلام) و رگ داشتن مادری چون رباب، این است. به عبارت دیگر، سیدالشهدا آوردن این بچه را پاسخی برای تاریخ و برای جوانی این بچه قرار داد.

 

آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: ساده نگیریم و این لحظاتی که فرزندان شما در حسینیه ثارالله بر دستان شماست و ندای حسین حسین مداح و شما را می شنود، در جان و در آینده آنها نفوذ می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید دامن ها، عفت ها و حجاب را قدر بدانیم و حفظ کنیم و بچه های آینده شما، امروز شما، ادب شما و انسانیت شما هستند؛ اگر شما این انسانیت را حفظ کنید، فردای بچه های شما همین انسانیت شما هستند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی اردبیل محرم خبرگزاری شبستان عزاداری امام حسین ع عزاداری آیت الله مکارم شیرازی سوریه روزنامه های ورزشی حرامزاده شیرخوارگان حسینی عاشورا شیر آیت الله ملک حسینی تربیت کربلا همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا نیکروز اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت‌ بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

کد خبر 849109 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم استان کهگیلویه طوفان

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد