Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بر اساس یاداشت تفاهمی که روز جمعه کیف و بروکسل امضا کردند، اتحادیه اروپا تحت شرایطی یک میلیارد یورو کمک به اوکراین اختصاص می دهد.
اوکراین که با بحرانی مسلحانه درگیر است، به زحمت از بحران شدید اقتصادی که در آن درگیر است، خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


والدیس دومبرووسکی، معاون رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد این کمک به شرطی که کیف تدابیری برای مبارزه با فساد اتحاذ کند و صندوق بین المللی پول سرمایه گذاری خود را در این کشور از سر بگیرد، به اوکراین اهدا می شود.
دومبرووسکی از جمله این تدابیر، بر لزوم اطمینان از "سرمایه گذاری کافی" برای ایجاد دادگاهی ویژه در امور مبارزه با فساد و برقراری نظام الکترونیکی به منظور راستی آزمایی اظهارات بخش زیادی از کارکنان دولتی اوکراین، اشاره کرد.
وی همچنین اعلام کرد در صورت موفقیت آمیز بودن این تدابیر، اتحادیه اروپا این کمک را به شکل وام بلند مدت اعطا خواهد کرد که 500 میلیون یورو بخش نخست آن "تا پایان سال" و بخش دوم آن نیز در بهار 2019 پرداخت خواهد شد.
این مقام اوکراینی همچنین اعلام کرد "شاهد هستیم که اقتصاد اوکراین رشد خود را آغاز کرده است و ما انتظار داریم امسال تولید ناخالص ملی 3/5 درصد افزایش یابد".
بر اساس بیانیه نمایندگی کمیسیون اورپا در اوکراین، این کشور که در سال 2014 دچار بحران عمیقی شده بود، از آن زمان تاکنون 2/8 میلیارد یورو کمک از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.
با وجود این، بروکسل سال گذشته از اختصاص سهم اضافی 600 میلیون یورویی وام به اوکراین به علت این که این کشور شرایط ضروری درخواستی اتحادیه اروپا را برآورده نکرده بود، خود داری کرد.
اوکراین همچنین درباره دریافت بخش جدیدی از یک طرح کمک 17/5 میلیارد دلاری که صندوق بین المللی پول در سال 2014 به این کشور اختصاص داده بود، مذاکره می کند.
با وجود این، پرداخت این بخش ها که پرداخت بخش قبلی آن در آوریل 2017 متوقف شد، بر اثر مشکلاتی که اتخاذ تدابیر درخواستی صندوق بین المللی پول با آنها برخورده کرده، به تاخیر افتاده است.
به اعتقاد کارشناسان ورود هیئتی از صندوق بین المللی پول در روز ششم سپتامبر به کیف بعد از ماه ها مذاکره به این معنی است که درباره موارد اختلاف توافقی به دست آمده است که از جمله آنها می توان به افزایش بهای گاز مصرفی اشاره کرد.
در حالی که اوکراین باید بدهی های خود را پرداخت کند، کمک صندوق بین المللی پول برای این کشور فوق العاده مهم است به طوری که به گفته موسسه اعتبار سنجی فیچ تا سال دو هزار و بیست
، 9 میلیارد دلار از ذخایر پولی این کشور کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اوکراين کيف وام اتحاديه اروپا يورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا