Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز از رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: تاسوعا و عاشورا دو روز سرنوشت ساز در تاریخ شیعه است.

وی افزود: این دو روز افزون بر اهمیت خاصی که برای عزاداری دارد، نقش تعیین کننده ای در نهضت ها و قیام های ظلم ستیز در طول تاریخ بعد از خود داشته است، بی شک قیام امام حسین(ع) ماهیت ظلم ستیز داشت، در آن زمان شجره طیبه اسلام تحت تأثیر ظلم بنی امیه رو به نابودی بود اما قیام سیدالشهدا به روح اسلام ناب محمدی دمید و سبب احیا و حیات دین و شجره طیبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(ع) با بیان این که بقای دین رسول خدا در گرو قیام امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: قیام حضرت حرکت عظیمی است که انسان را از درون متحول می کند و آثار این تحول درونی در بیرون نیز پیدا می شود، همواره تفکر شیعیان در طول تاریخ متأثر از نهضت کربلا مقاوم، ظلم ستیز و ولایت مدار بود.

وی ادامه داد: هیچگاه شیعیان خالص تسلیم حاکمان جور نشدند، عاشورا الگوی قیام ها علیه حاکمان ظالم به ویژه انقلاب اسلامی است، از ابتدای نهضت در سخنان امام و شعارهای مردم به صورت شفاف بر تأثیرپذیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا تأکید شده است، تشابه نهضت امام با قیام سیدالشهدا در این بود که در انقلاب نه تنها تقابل شاه و مردم وجود داشت بلکه تقابل دو اندیشه و دو خط فکری و سیاسی بود

آیت الله سعیدی با بیان این که نگاه امام و مردم به امام حسین(ع) و عاشورا بود، ابراز داشت: اما نگاه شاه و پهلوی به کوروش و رژیم شاهنشاهی بود، رژیم پادشاهی تصمیم گرفته بود با تغییر تقویم به تاریخ شاهنشاهی پیوند ایران با اسلام را قطع کند و سعی داشتند هویت ایرانی در برابر هویت اسلامی قرار دهند و ایران را در نظام ضد ارزشی غرب هضم کنند.

وی عنوان کرد: ملت ایران همواره روزهای تاسوعا و عاشورا را گرامی داشته و از آن الهام گرفته است، تاسوعا و عاشورا در ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و سرکوب فتنه ها نقش مهمی داشته و امسال هم مردم ولایتمدار این دو روز را با حفظ موازین شرعی گرامی خواهند داشت و به اقامه عزا خواهند پرداخت.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با خبرگان ملت، به ارائه تحلیلی قرآنی در زمینه سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید دوستی کردن با دشمنان قسم خورده هیچ تغییری در دشمنی اصولی و ریشه دار آن ها ایجاد نمی کند، چه بسا دشمنان به دوستی با مؤمنان تظاهر کنند و خواهان مذاکره شوند اما در آشکار و پنهان دشمنی کرده و در عمل اجرا می کنند و اگر بر مؤمنان غلبه پیدا کنند انواع رنج، عذاب و سختی را تحمیل می کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان تا وقتی که مؤمنان از نظر قدرت با آن ها برابر یا برتر باشند عقب نشینی می کنند اما اگر این موازنه وجود نداشته باشد از هیچ توطئه ای فروگذار نمی کنند و انواع آزارهای نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی را انجام می دهند که آزار تبلیغاتی از همه خطرناک تر است.

آیت الله سعیدی با بیان این که قرآن می فرماید هدف اصلی کفار این است که می خواهند مؤمنان را کافر کنند، گفت: سران آمریکا که خواهان مذاکره هستند جز مکر و نیرنگ رهاوردی ندارند، مردم انتظار دارند مسؤولان با عزت و اقتدار در مجامع جهانی شرکت کنند و در دام کفار نیرنگ باز قرار نگیرند.

وی افزود: با توجه به این رهنمود قرآن کریم نظر رهبر انقلاب این است که انقلاب در دوره حساسی قرار دارد، ما دارای نظامی هستیم که در راه متفاوتی قدم گذاشته است، باید انقلاب را در این حرکت حساس با درایت و چشم باز پیش ببریم، باید مطابق با شرایط عمل کرد و اگر نخبگان و مردم شرایط را ندانند و طبق آن عمل نکنند ضربه خواهیم خورد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(ع) با بیان این که امروز افزون بر جنگ اقتصادی، دشمنان بر جنگ رسانه ای و تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده اند، اظهار داشت: ریشه و رشته اصلی جنگ تبلیغاتی در دست آمریکا و صهیونیست ها است که توسط برخی قارون های منطقه پشتیبانی مالی می شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی جنگ تبلیغاتی دشمن این است که مردم را دچار اضطراب کرده و آن ها را نسبت به آینده ناامید و نسبت به مسؤولان بدبین کنند، می خواهند مردم نسبت به حل مشکلات احساس بن بست کنند، رذالت و خیانت و پستی جزء ذات دشمن است اما چرا برخی از داخل بر این موضوع و خباثت دشمن دامن می زند؛ امروز وظیفه همه آحاد جامعه این است که به جو ساخته و پرداخته دشمن دامن نزند.

آیت الله سعیدی با بیان این که نباید در بیان مشکلات و انتقاد از مشکلات مبالغه کرد، ابراز داشت: این مبالغه ها فضای کشور را آلوده مردم را نا امید و بدبین می کند، بدبینی به قوا و نهادهای انقلابی مسأله ای خطرناک است، انتقادات باید دوستانه باشد که چنین انتقادی از نظر اسلام یک هدیه به شمار می رود، در کنار انتقادات باید خوبی ها را نیز بیان کرد.

وی عنوان کرد: اگر انتقاداتی به دستگاه هایی وجود دارد باید خوبی ها را نیز بیان کرد، اغراض حزبی و سیاسی نباید سبب شود که خوبی ها را نادیده بگیریم، بخش مهم اعتماد سازی بر عهده قوای سه گانه و دستگاه ها است و بخش دیگر آن بر عهده صاحبان رسانه ها، مخاطبان و منابر و همچنین مردم است چرا که هیچ دولتی بدون پشتوانه مردم قادر به کار نیست.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود به بیان توصیه هایی درباره عزاداری ها پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بیشتر بر عزاداری سنتی تأکید دارد از این رو سبک ها و روش های غیر سنتی را باید کنار گذاشت.

وی اضافه کرد: در مراسمات باید مقاتل مستند و شعرهای محکم بیان شود، برای عمل به تکلیف الهی باید خود متدصیان و دست اندکاران معارف خود را به اسلام و اهل بیت(ع) بیشتر کنند و اینگونه نباشد که خدمتگزاران به هیأت ها بی بهره بمانند.

آیت الله سعیدی با بیان این که از هر نوع حرکت و برنامه ای که سوژه و بهانه به دست دشمنان و بدخواهان می دهد باید اجتناب کرد، گفت: در محافل و دسته های عزاداری بیش از همه باید به معرفت افزایی و آشنایی به فرهنگ اهل بیت(ع)توجه شود، شور گرفتن کار بسیار خوبی است اما نباید به گونه ای باشد که شعور در شورها گم شود.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در اینکه ما هم همچون دیگر مردم دنیا مشکلاتی داریم شکی نیست، اما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم که شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در این خصوص دارید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه، با تبریک روز معلم به فرهنگیان و با بیان اینکه معلم های خوب جلوتر و فراتر از زمان خود هستند، گفت: معلم ها در صورتی موفق خواهند شد که شرط معلم بودن که همان پیشرو بودن است را حفظ کنند. معلم ها باید همواره جلوتر از زمان خود حرکت کنند و در دانش و مهارت پیشرو باشد.

وی با اشاره به سرعت گرفتن تحولات جهانی در دهه های اخیر، گفت: در دو، سه دهه اخیر تحولات شگفت انگیزی در دنیا رخ داده و امروزه دانش‌آموزان هم همچون دیگر اقشار جامعه با فضای مجازی آشنا بوده و به دلیل دسترسی زیاد به فضای مجازی دانسته‌های آنها زیاد است، لذا معلم ها برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان باید مدام در حال تقویت توانمندی‌های خود باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معلمان امروز باید تحولات جهانی را خوب شناخته و برای دانش آموزان تبیین کنند، تاکید کرد: معلم‌ها در وهله اول خودشان باید به این باور برسند که ترازوی تمدنی در حال جابجا شدن است و هیمنه آمریکا در حال فروریختن است و به زودی تمدن بزرگ ایرانی اسلامی در دنیا خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز دیرباورترین انسان های دنیا هم در حال پذیرش این واقعیت هستند که جابجایی تمدنی در حال رخ دادن است و معلم ها هم نباید از رخدادهای روز جهان عقب باشند.

صحرایی با اشاره به شکسته شدن هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یک تیر هم به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک نشده بود که کسی مسئولیت آن را بپذیرد، در حالیکه در جریان حمله به عین الاسد هیمنه آمریکا شکسته شد و در هفته های اخیر نیز در جریان عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی در معرض دید جهانیان فرو ریخت.

وی افزود: این ثمره سردادن شعار «خواستن، توانستن است» مردم ایران اسلامی بود که در عملیات وعده صادق حمله کوبنده ای به مواضع رژیم صهیونیستی داشتیم و نه مخفیانه، بلکه آشکارا توانستیم هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را زیر سوال ببریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به خیزش این روزهای دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، گفت: این روزها در حالی خیزش دانشجویان آمریکایی را در حمایت از مردم مظلوم غزه شاهد هستیم که دولت آمریکا تندترین برخوردها را با این افراد دارد و شعار آزادی بیان خود را زیرسوال برده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در اینکه ما هم همچون دیگر مردم دنیا مشکلاتی داریم شکی نیست، اما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم که شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در این خصوص دارید.

صحرایی در ادامه با اشاره به تغییر فرآیند پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری معدل در نتیجه آزمون سراسری، گفت: هرچه مرجعیت از کلاسهای کنکوری برداشته و به سمت کلاس درس برگردد، عدالت آموزشی خود را بیشتر نشان می دهد و خودنمایی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور بیشتر می شود.

وی گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمکهای خیرین برای تجهیز مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

کد خبر 749510

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید