Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@00:27:52 GMT

یکی از متهمان پرونده واردات تلفن همراه آزاد شد + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۳۸۸۸

یکی از متهمان پرونده واردات تلفن همراه آزاد شد + جزئیات

حسن تردست وکیل تعدادی  از متهمان پرونده تلفن همراه با اعلام این خبر به تسنیم گفت که معتقدیم اقدامات متهمان این پرونده مجرمانه نبوده و نهایتاً تخلف گران‌فروشی است که باید در تعزیرات رسیدگی شود و اگر گران‌فروشی محرز شد، جریمه شوند.

این وکیل دادگستری درباره برگزاری جلسه آتی رسیدگی به پرونده متهمان واردات تلفن همراه با ارز 4200 تومانی اظهار کرد: از دادگاه تقاضای مهلت 10 روزه کردیم تا محاسبات انجام شده، مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردست افزود: به عنوان مثال در ابتدا، برای یکی از متهمان مبلغ 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما در بررسی مجدد به 2 میلیارد تومان کاهش یافت که البته معتقدیم این 2 میلیارد هم اشتباه است.

وی گفت: کارشناسان این پرونده، از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند که عمدتاً تجربه بالایی ندارند و همین موجب شده، محاسبات انجام شده، دقیق نباشد. ضمن اینکه در بررسی‌های اولیه هزینه‌هایی که واردکنندگان موبایل برای تبدیل ارز و سایر هزینه‌ها مانند مبالغ زیادی که امارات از آنها می‌گیرد را حساب نکردند در حالی که اگر این هزینه‌ها مشخص می‌شد، قیمت مبنا و پایه به درستی به دست می‌آمد و این مشکلات نیز ایجاد نمی‌شد.

تا کنون سه دسته از اخلالگران اقتصادی اخیر شامل واردکنندگان گوشی‌های موبایل با ارز دولتی، دلالان ارزی و باند وحید مظلومین معروف به سلطان سکه در دستور محاکمه و رسیدگی قرار گرفته که به پرونده این افراد در شعب اول ویژه به ریاست قاضی موحد و دوم ویژه به ریاست قاضی زرگر رسیدگی می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد متهمان پرونده واردکنندگان موبایل، 15 نفر است که اخلال در نظام توزیع نیازمندهای عمومی از طریق گران‌فروشی کلان، اتهام این افراد است و تا کنون سه جلسه برگزار شده که 2 جلسه با حضور خبرنگاران و جلسه سوم به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران بوده است.

این افراد کسانی بودند که از دولت ارز 4200 تومانی دریافت کرده و گوشی تلفن همراه وارد کردند اما به نرخ آزاد در بازار به فروش رساندند. اتهام آنها اخلال در توزیع نیازمندهای عمومی از طریق گران‌فروشی کلان است. رسیدگی به پرونده این افراد را قاضی موحد بر عهده دارد.

تعداد متهمان پرونده دلالان ارزی نیز 19 نفر است که اتهام آنها شرکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی دلار به طور صوری و با سوءاستفاده از کارت‌های ملی اشخاص مختلف است و تا کنون دو جلسه از محاکمات آنها برگزار شده که جلسه اول به صورت علنی و جلسه دوم نیز به صورت غیرعلنی بود.

بخش سوم متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور، وحید مظلومین و باند اوست که 19 متهم دارد و ارزش ریالی پرونده وی، 14 هزار میلیارد تومان است. رسیدگی به این پرونده و پرونده دلالان ارزی، بر عهده قاضی زرگر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی

به گزارش خبرآنلاین ؛ ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان گفت: پرونده نگهداری ۶ سرویس طلای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال در شعبه بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سیرجان رسیدگی شد.

مهر در خبری نوشت: مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی و اسناد گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط طلاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

میری گفت: با قطعی شدن حکم و پیگیری شعبه اجرای احکام، ۱۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال از جریمه دریافت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان این تخلف را هنگام بازرسی از یک واحد طلا فروشی کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904400

دیگر خبرها

  • کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • ختم رسیدگی به پرونده تتلو با یک اشتباه کردم ساده | آموزش مناسبی ندیدم!
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟