Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اظهارات و انتقادات مقامات آمریکایی که در پی صحبت‌های جان کری درباره توافق هسته‌ای ایران و دیدار با محمد جواد ظریف مطرح شد، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پیامی توییتری به دونالد ترامپ گفت که اگر می‌خواهد چیزی درباره توافق هسته‌ای یادبگیرد، کتاب جدیدش را خریداری و مطالعه کند.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای ایران به عنوان نماینده آمریکا حضور داشت، در ادامه اظهارتش درباره این توافق در توییتر نوشت: آقای رییس جمهور، شما باید بیشتر از دیدار من با وزیر خارجه ایران ، نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر می‌خواهید چیزی درباره این توافق هسته‌ای که جهان را امن‌تر کرد بدانید، کتاب من را بخرید.

جان کری به دنبال انتشار کتاب جدیدش در نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی شرکت کرده و در جلسات پرسش و پاسخ آن‌ها با حمایت از توافق هسته‌ای ایران، خروج یک‌جانبه ترامپ از این توافق را نادرست دانسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، جان کری اعلام کرده است، در دو سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه، چهار مرتبه» در شهرهایی همچون نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ملاقات کرده استه گزارش فاکس نیوز، کری همچنین در برنامه ای رادیویی تایید کرد که از زمان ترک کاخ سفید، "سه چهار بار" با وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است.

کری همچنین در گفت و گویش با برنامه "نشست روزانه با دانا پرینو" که از شبکه فاکس نیوز پخش می شود، تکذیب نکرد که به ایرانی ها گفته است، تا پایان دوره ترامپ و روی کار آمدن یک رییس جمهور دموکرات دیگر منتظر بمانند.

این دیپلمات سابق آمریکایی گفت: فکر می کنم همه در جهان درباره منتظر مانده‌اند تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ صحبت می کنند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشر شده اخیر درباره دیدار جان کری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نوشت: جان کری دیدارهای غیرقانونی با دولت متخاصم ایران داشته است که تنها به کار فوق‌العاده ما لطمه وارد کرده و به زیان مردم آمریکا است. او به آن‌ها گفته که تا پایان مدت ریاست جمهوری ترامپ صبر کنند. آیا اقداماتش را تحت قانون ثبت عوامل خارجی ثبت کرده است؟ این بد است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جان کری ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟

«خلیل الحیه» نائب رئیس جنبش حماس جزئیاتی درباره پیشنهاد توافق آتش‌بس ارائه کرد و گفت: پیشنهادی که قطر و مصر به ما ارائه کردند، سه مرحله است که شامل خروج کامل [نظامیان صهیونیست]از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسراست».

به گزارش فارس، الحیه با اشاره به اینکه تبادل اسرا نیز در سه مرحله انجام خواهد شد، ادامه داد: این طرح از نظر مراحل اجرایی با هم مرتبط است. در مرحله دوم، توقف عملیات‌های نظامی و خصمانه به صورت دائمی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر، توپ در زمین اسرائیل است، گفت: در این توافق به اهداف آتش‌بس، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و توافق جدی تبادل اسرا دست یافتیم.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه در روز نخست از مرحله اول، همه طرف‌ها باید به توقف موقت عملیات نظامی پابیند باشند، تصریح کرد: «بازگشت آوارگان، هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این مسئله در توافق، به صورت واضح آمده است».

الحیه ادامه داد: «اسرائیل در مرحله نخست توافق، به مناطق مجاور داخل غزه عقب‌نشینی خواهد کرد. البته ما امتیاز‌هایی دادیم تا اینکه مسیر توقف این جنگ دیوانه‌وار باز شود و تبادل واقعی اسرا صورت گیرد».

وی با اشاره به اینکه هنوز زمانی برای اعلام موافقت اسرائیل، تعیین نشده است، گفت: ما منتظر پاسخ اسرائیل به موافقت با این پیشنهاد هستیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ساعتی پیش در گفتگو با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد.

در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس ساعتی پیش خبر داده بود که مذاکرات غیر مستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.

این منبع گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت، این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه حماس منتظر نتایج تلاش‌های واسطه‌ها خواهد ماند، خبر داد: طرف مصری، با حماس تماس گرفته و خواستار عدم تنش نظامی و اعطای زمان برای مهار این بحران شده است.

مفاد جدید آتش‌بس در غزه 

خبرگزاری دانشجو نیز به نقل از روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت جزئیات توافق سه مرحله‌ای پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کرد. توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید. پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی زن محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن زنده صهیونیستی است.

مرحله اول:

۱- آتش بس ۴۰ روزه.

۲- آزادی ۳۳ اسیر صهیونیستی.

۳- آزادی ۸۰۰ اسیر فلسطینی.

۴- بازگشت مردم غزه به خانه‌های خود در شمال نوار غزه.

مرحله دوم:

۱- آتش بس ۴۲ روزه.

۲- بقیه اسرای صهیونیستی آزاد می‌شوند.

۳- اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

مرحله سوم:

۱- آتش بس ۴۲ روزه.

۲- تمامی اجساد اسرای صهیونیستی مبادله می‌شوند.

۳- تمامی اجساد اسیران فلسطینی مبادله می‌شوند.

۴- خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید