Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:03:01 GMT

رهبران اتیوپی و ارتیره فردا توافق صلح امضا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۴۴۲۳

رهبران اتیوپی و ارتیره فردا توافق صلح امضا می‌کنند

سخنگوی سازمان ملل از دیدار فردا یکشنبه رهبران اتیوپی و اریتره در شهر جده عربستان به منظور امضای توافقنامه صلح میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: رهبران اتیوپی و اریتره روز یکشنبه در شهر جده عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در جریان این دیدار توافقنامه‌ای را امضا می‌کنند که روابط دوجانبه را تقویت می‌کند و به دشمنی بیست ساله آن‌ها خاتمه می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان حق بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این خصوص گفت: اتیوپی و اریتره در جریان این دیدار توافقنامه دیگری را امضا خواهند کرد که به تقویت روابط مثبت میان این دو کشور کمک می‌کند.

رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که سلمان بن عبدالعزیز از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواسته که در مراسم امضای توافقنامه صلح میان اتیوپی و اریتره حضور داشته باشد.

پیشتر ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی از خروج نیروهای کشورش و نیروهای اریتره از مرزهای دو کشور خبر داد؛ این اقدام در راستای تلاش برای کاهش تنش در روابط دو کشور است.

سه‌شنبه نیز دو کشور مرزهای زمینی‌شان را برای نخستین بار از ۲۰ سال پیش بازگشایی کردند که راه را برای تبادلات تجاری میان دو کشور پس از آشتی غیر قابل تصور میان آنها هموار می‌کند.

در ژوئیه گذشته نخست وزیر اتیوپی و اسیاس افورقی، رئیس جمهور اریتره توافقنامه صلحی را امضا کردند که رسما به دشمنی بیست ساله آن‌ها خاتمه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اتیوپی اریتره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین