Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@09:03:10 GMT

آبشار زمرد تالش

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۵۱۹۹

آبشار زمرد تالش

خرداد:آبشار زمرد واقع در شهر حویق استان گیلان یکی از زیباترین آبشار های ایران است که طبیعت و منظره اطراف آن حسی از آرامش را به بازدیدکنندگان و گردشگران خود القا می کند.
به گزارش خرداد و به نقل از ارک توریسم:آبشار زمرد در تمام فصل های سال پذیرای گرشگران و کوهنوردان از نقاط مختلف است. آب و هوای این منطقه معتدل بوده و دارای طبیعت کم نظیر و موقعیت ممتازی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبشار زمرد همواره همچون نگینی در دل جنگل زیبای حویق می درخشد. در این منطقه دو آبشار نزدیک هم وجود دارند که به آبشارهای دوقلو نیز معروف اند. یکی از آن ها بزرگ و پرآب بوده و دیگری کوچک و کم آب است. آبشار کوچک پلکانی است و از دو پله آبشار با ارتفاع چهار و هشت متری تشکیل شده است. گفتنی است که ارتفاع آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر است.
لازم به ذکر است که به دلیل وجود جلبک و امکان لغزش، دسترسی به آبشار اصلی کمی مشکل می باشد. زیرا تاکنون چند نفر به خاطر سقوط از آبشار جان خود را از دست داده اند.
آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و در ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از شهر حویق به روستای زمرد بروید. روستای زمرد بعد از فتح الله محله قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد سراشیبی بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است. اگر خودروی شما مناسب نباشد، بهتر است خودروی خود را در جلوی مسجد یا کنار مدرسه نصر در روستای فتح الله محله نگه داشته و بقیه راه را پیاده روی کنید. ولی با اتومبیل هایی از قبیل جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول، رفتن به روستای زمرد کار آسانی است.
پیاده روی در مسیر آبشار لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد زیرا در مسیر از تماشای زندگی، معماری، سنت ها و لباس های تالشی لذت خواهید برد.
شهر حویق با جمعیت ۴۱۹۴ نفر یکی از شهر زیبای تالش می باشد که در سی کیلومتری آستارا واقع شده است. مردم شهر حویق به زبان ترکی و تالشی صحبت می کنن ولی افرادی هستند که تالشی نمی دانند و باید به زبان ترکی با آن ها صحبت کنید.
اهالی حویق به کشاورزی و دام داری می پردازند. محصولات حویق عبارتند از برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب زمینی که هر کدام از آن ها گزینه مناسبی برای خرید سوغات می باشد.
از ییلاقات دیدنی حویق می توان به برزوبگ، زری، زرگری، تول، کته چول و آترانماری اشاره کرد. برچسب ها: توریسم ، ایرانگردی ، تلاش

منبع: خرداد

کلیدواژه: توریسم ایرانگردی تلاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در روستای شرب‌العین اشکذر جاری شد

دریافت 4 MB کد خبر 6087635

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • سیل در روستای شرب‌العین اشکذر جاری شد
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • سیل در روستای ده‌جمال بهاباد
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم