Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی گفت: فکر کنم نهایتا تا دوماه آینده مجسمه‌های اساتید موسیقی مقامی خراسان‌رضوی آماده خواهد بود و ما این‌ مجسمه‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پهلوان اظهار کرد: مجسمه هشت تا از اساتید موسیقی مقامی استان خراسان‌رضوی را سفارش دادیم که یکی از آن‌ها مجسمه استاد نبی‌پور است که البته در بین این اساتید موسیقی مقامی دو نفرشان در قید حیات هستند و ۶ نفر از آن‌ها در قید حیات نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استاد عثمان محمدپرست و استاد فاروق‌کیانی اساتیدی هستند که در قید حیات‌اند و مجسمه‌ساز از صورت استاد فاروق‌کیانی قالب‌برداری کرده؛ ولی به دلیل ضعف جسمی استاد عثمان محمدپرست، مجسمه‌ساز نتوانسته روی صورتش کار کند و با تصویر برای آن کار می‌کند.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی تصریح کرد: سایر اساتید موسیقی مقامی، محمدحسین یگانه، حاج قربان سلیمانی، استاد پورعطایی، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری کسانی‌اند که جزو ۶ نفر هستند و قرار است مجسمه‌هایشان ساخته شود و فکر می‌کنم نهایتا تا دوماه آینده این مجسمه ها آماده خواهد بود و این‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

پهلوان خاطرنشان کرد: مجسمه‌های حاج قربان سلیمانی و استاد یگانه در موزه قوچان به نمایش درخواهد آمد، مجسمه‌ استاد پورعطایی در تربت‌جام، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری هم به دلیل این‌که در باخرز برایشان موزه نداریم، به احتمال قوی، مجسمه‌هایشان در موزه تربت‌جام به نمایش درخواهد آمد.

وی در خصوص استاندارد ساخته شدن این مجسمه‌ها افزود: این مسئله بستگی دارد به این‌که استاندارد را چه چیزی تعریف کنیم. پیمانکار و طرف قرارداد ما استاد نظری است؛ کسی که سال‌ها برای موزه‌های ایران کار کرده است؛ یعنی اگر ما بخواهیم اسم اولین نفری را بیاوریم که با حوزه میراث‌فرهنگی در موزه‌های مردم‌شناسی کار کرده، نام استاد نظری را می‌آوریم؛ ضمن این‌که ایشان خیلی روی شبیه‌سازی هم کار کردند.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی عنوان کرد: ما پیمانکارهای دیگری را داشتیم که مجسمه یا مانکن‌های مومی‌واکسی را کار کردند؛ ولی در حوزه میراث‌فرهنگی که تاکنون تجربه داشتیم، استاد نظری بهترین هستند؛ هرچند که ممکن است در این زمینه‌ها سبک‌های مختلفی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اساتید موسیقی مقامی مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

سپیده بابایی رکنی مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در آئین اهدای مدال خود در مشهد گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم، در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد، فقط باید خلوص نیت داشت.

او افزود: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به حضرت امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش آنان است، را تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والا باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدالهای ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

علیرضا اسماعیل زاده بیان کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد