Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‏‌گوید قرار نیست آمریکا بر مبنای قوانین داخلی خود، افزایش بازرسی‎های شیمیایی در داخل خاک روسیه را مطالبه کند و مسکو نیز به این خواسته تن دهد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید: مسکو نه‌تنها درخواست یک‌جانبه آمریکا مبنی بر بازرسی‌های اضافه درخصوص تسلیحات شیمیایی روسیه را عملی نمی‌کند، بلکه حتی به آن واکنش نیز نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زاخارووا در این رابطه گفت: طبیعتاً قصدی برای راضی کردن یا حتی واکنش نشان دادن به درخواست‌های یکجانبه و نامشروع واشنگتن نداریم که فراتر از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی است و بر مبنای قوانین داخلی آمریکا، بازرسی‌های بیشتر در داخل خاک روسیه را مطالبه می‌کند.

وی تاکید کرد روسیه تحت کنترل شدید بین‌المللی، زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کرده و درحال‌حاضر نیز، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی به طور منظم بازرسی‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهد.

زاخارووا در نهایت گفت: آمریکایی‌ها بهتر است مسئولیت‌های کلیدی خود در این زمینه را به جای آورده و زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کنند. این واشنگتن بود که آوریل ۲۰۰۷ را برای خلاصی از تسلیحات شیمیایی پیشنهاد کرد اما اکنون ۲۰۱۸ است و واشنگتن هنوز از ذخایر عوامل سمی خود خلاص نشده!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه زرادخانه تسلیحات شیمیایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم