Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:33:35 GMT

هلال احمر اردکان به مردم خرانق خدمات درمانی ارائه کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۵۳۹۳

هلال احمر اردکان به مردم خرانق خدمات درمانی ارائه کرد

یزد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر اردکان گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم تعدادی از داوطلبان سلامت این جمعیت در قالب کاروان نیکوکاری به 100 نفر از مردم هفت روستای بخش خرانق، خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی ارائه کردند .

جواد کمال آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کاروان که به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم و روستاها انجام شد، 23 داوطلب جمعیت، ‌پزشکان و پیراپزشکان حضور داشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:‌ اعضای کاروان ضمن معاینه روستاییان، به بیماران توصیه های پزشکی و مشاوره ارائه کردند و 30 سبد غذایی به خانواده های بی بضاعت تحویل شد .
سال گذشته کاروان سلامت هلال احمر اردکان به بخش عقدا اعزام شد و ضمن توصیه های بهداشتی، خدمات درمانی را در اختیار تعدادی از مردم روستاهای انجیرآوند ، توت ، پتکستان ، ‌تپو، ‌مزرعه میر و حسین آباد و ... گذاشتند.
به گفته کمال آبادی ویزیت رایگان، تامین دارو، اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان، عیادت از بیماران و دلجویی از سالمندان از جمله خدمات داوطلبانه کاروان بود.
روستای خرانق مرکز این بخش در ۸۵ کیلومتری شرق اردکان قرار دارد و از روستاهای تاریخی استان یزد محسوب می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت كاروان سلامت شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر