Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:52:31 GMT

تولید و صادرات۴۰۰محصول در حوزه سلول بنیادی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۵۴۷۳

دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا کنون ۴۰۰ محصول در حوزه سلول بنیادی به تولید رسیده که در آستانه صادرات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حمیدیه در گفتگو با مهر با اشاره به تعداد محصولات در حوزه سلول بنیادی اظهار کرد: تا کنون شرکت ها 400 محصول در حوزه سلول های بنیادی تولید کرده اند که حتی به محصولات آزمایشگاهی هم مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: همچنین 3 محصول سلولی که به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو رسیده که اکنون در بازار هستند.   حمیدیه با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر هم سالانه یک تا دو محصول سلولی تولید می کنند گفت: تولید محصول در این زمینه به علت انجام آزمایش های بالینی زمان بر است اما با این اوصاف نزدیک به 13 پرونده باز است که به تولید محصول سلولی منجر خواهد شد.   دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی خاطر نشان کرد: با این اوصاف قرار است امسال 2 محصول سلولی دیگر به آن 3 محصول اضافه شود و به بازار برسند.   وی با اشاره به محصولات سلولی کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر امریکا  16 محصول و ژاپن 4 محصول در حوزه سلولی تولید کرده که دارای تاییدیه هستند.   حمیدیه عنوان کرد: علم سلول های بنیادی تا سه سال گذشته در حد پژوهش و مقاله بوده ولی اکنون با تولید محصولات در شرکت های دانش بنیان  به گونه ای پیش می رود که به سمت اشتغال زایی می رود.   به گفته وی، در حال حاضر بیش از 80 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت در زمینه سلول بنیادی هستند ولی بیش از100 شرکت در حال فعالیت هستند.   حمیدیه در پاسخ به اینکه آیا شرایط اقتصادی کنونی و نوسانات دلار روی فعالیت شرکت های دانش بنیان تاثیر می گذارد، بیان داشت: تاثیر دلار روی شرکت ها هم تاثیر مثبت دارد و هم تاثیر منفی؛ اما این موضوع می تواند زمینه ای برای صادرات محصولات باشد.   به گفته وی، اکنون می توان چنین برداشت کرد که شرایط اقتصادی کنونی زمینه صادرات محصولات حوزه سلول بنیادی باشد و شرکت ها به این موضوع ترغیب شوند.   وی افزود: اکنون برخی شرکت ها به مرحله صادرات رسیده اند و سرعتی که تبدیل ایده به ثروت بوده بیشتر شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر