Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@04:50:32 GMT

شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۵۷۸۰

شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بااشاره به دلایل ماندگاری قیام اباعبدالله‌حسین(ع) بیان کرد: یکی از دلایل اساسی ماندگاری قیام و نهضت عاشورا در سایه اخلاص امام‌حسین(ع) است.
وی افزود: هرکاری که در راه خدا و برای رضای او انجام شود، در تاریخ ماندگار خواهد بود و همین امر موجب شده تا پس از 14 قرن همچنان نهضت عاشورا پابرجا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی ادامه داد: امام‌حسین(ع) تمام هستی و جان خود را وقف خداوند متعال نمود و چون در عمل خود بااخلاص بود، قیامش نیز تا به امروز ماندگار بوده است و خواهد بود.
وی بابیان اینکه عاشورا فقط در چندساعت رخ داد، خاطرنشان کرد: این قیام و نهضت به قدری عظیم و تاثیرگذار بوده که ثانیه به ثانیه همان چند ساعت برای ما و تمامی نسل‌های آینده درس عبرت است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی یادآور شد: امام‌حسین(ع) در این نهضت به یاران و اصحاب خود فرمود که هرکس حق‌الناس بر گردن اوست در این راه با من همراه نباشد و این مساله اهمیت این نهضت و حق‌الناس را به خوبی نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: فرهنگ حسینی و عاشورایی در استحکام و دوام زندگی نقش اساسی ایفا می‌‌کند و به هر میزان که با فرهنگ عاشورا آشنا شده و در زندگی خویش جاری سازیم، ثمرات آن را نیز خواهیم دید.
حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی باتاکید بر اینکه شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد، گفت: عزاداری‌های حسینی باید عظمت واقعی قیام عاشورا را در جهان انعکاس دهند.
وی اظهار کرد: نهضت عاشورا به ما درس ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت و مهر محبت را می‌دهد و امروز شاهدیم با گذشت قرنها همچنان فرهنگ غنی حسینی در میان مسلمانان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه بسیار جاری است و در روایات نیز تاکید بر این بوده که علاوه بر شور حسینی، از شعور حسینی نیز برخوردار بوده و اصل قیام عاشورا را درک کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن ماه محرم عزاداری حسینی عاشورا شعور حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش