Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:43:55 GMT

پژوهشگران دانشگاه آزاد خلخال داروی ضد آرتروز ساختند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۵۹۶۸

پژوهشگران دانشگاه آزاد خلخال داروی ضد آرتروز ساختند

اردبیل -ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: پژوهشگران مرکز رشد این دانشگاه با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشی واحد با استفاده از گیاهان دارویی بومی منطقه موفق به تولید داروی جدید ضد آرتروز و ضد درد زانو شدند.

حجت درخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داروی ضد آرتروز نتیجه روزها تلاش پژوهشگران مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این طرح از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو با تکیه بر اثر ضد التهابی آن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: بررسی ، شناسایی و تعیین مقدار مواد موثره موجود در چهار گونه گیاهی دارویی شامل 'بابونه کبیر' ، 'رزماری' ، 'بید' و 'سویا' و ترکیب آنها به منظور ساخت دارویی گیاهی برای رفع التهاب و درد زانو، رفع نیاز بیماران و تبدیل علم به ثروت از اهداف این طرح پژوهشی بود.
او زانو درد را از مشکلات شایع جامعه دانست که در اثر التهاب ایجاد شده و موجب آرتروز ، رماتیسم ، عفونت مفصل زانو ، ایجاد برجستگی زیر کشکک ، تورم و التهاب در این عضو حساس بدن می‌ شود.
وی گفت: تسکین درد زانو با استفاده از داروهای شیمیایی و مسکن های مختلف دارای عوارض است ولی استفاده از داروی گیاهی جدید ضد آرتروز می تواند ضمن جایگزینی مناسب از عوارض مصرف دارویی نیز پیشگیری کند.
او گفت: داروهای گیاهی با منشاء گیاهان دارویی عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند و مردم مصرف داروهای گیاهی را ترجیح می‌دهند.
درخشان اظهار داشت: دانشگاه آزاد خلخال در نظر دارد با هدف زمینه سازی برای ساخت چند داروی گیاهی جدید با بهره گیری از ظرفیت گیاهان بومی منطقه با پشتیبانی مالی پژوهشگران آنها را برای آشنایی با روش های ساخت و تولید داروهای گیاهی به خارج از کشور اعزام کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي توليد دارو درخشان خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال

گفتنی است خلخال از مناطق کوهستانی و سردسیر کشورمان است و به همین دلیل میوه گیلاس آن دیرتر از سایر نقاط کشور به بازار می‌آید.

اغلب مردم ایران، این شهرستان را با جاذبه توریستی و شگفت‌انگیز جاده خلخال به اسالم در مرز استان‌های اردبیل و گیلان می‌شناسند.

عکاس: محمدرضاشیرعلی‌زاده

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود