Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات ادامه رقابت‌های مقدماتی نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در مناطق مختلف این کشور، یک نظرسنجی از مخالفت دو سوم رای‌دهندگان با نمایندگان کنونی کنگره حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق نظرسنجی موسسه «راسموسن ریپورتس» دو رأی دهنده از هر سه رای‌دهنده آمریکایی مخالف رای دادن به نمایندگان کنونی کنگره این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۵ درصد از رای‌دهندگان احتمالی در انتخابات ۱۵ آبان (ششم نوامبر) میان دوره‌ای کنگره اعلام کردند که احتمال دارد در این انتخابات به افرادی غیر از نمایندگان کنونی رای دهند.

در این نظرسنجی که به صورت تلفنی و آنلاین گرفته شده، ۳۳ درصد هم اعلام کردند که به احتمال خیلی زیاد به همین نمایندگان کنونی کنگره رای می‌دهند.

موسسه «راسموسن ریپورتس» همچنین خبر داده که در نظرسنجی انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۶ تنها ۲۸ درصد مخالفتشان را با دادن رای به نمایندگان وقت کنگره اعلام کرده بودند.

«اسپوتنیک» ضمن انتشار این گزارش خبر داد: «نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که دموکرات‌ها فرصت خوبی برای تسلط بر مجلس نمایندگان آمریکا و کنار زدن اکثریت جمهوری‌خواهان در این مجلس دارند».

 جمهوری‌خواهان در مجلس کنونی نمایندگان دارای اکثریت ۲۳۶ کرسی هستند و دموکرات‌ها ۱۹۳ عضو در این نهاد قانونگذاری دارند.

اهمیت بالای انتخابات پیش رو سبب شده که علاوه بر رئیس‌جمهور کنونی، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم وارد کارزار انتخاباتی شود.

۱۵ آبان انتخابات میان‌دوره‌ای برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، ۳۴ عضو از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنا به همراه انتخاب تعدادی از فرماندارها و شهرداران آمریکا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  فرماندار حوزه انتخابیه کرج فردیس واشتهارد برای این دوره ۸۷۶ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

رمضانی در ستاد هماهنگی برگزاری دور دوم این دوره انتخابات گفت: ۱۴هزار عوامل اجرایی ونظارتی هم  بکار گیری شده اند.

به گفته وی انتخابات بصورت نیمه الکترونیکی و در برخی مناطق بصورت محله محور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد