Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:16:47 GMT

جامعه مدرسین ارتحال آیت الله اشرفی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۶۱۵۴

جامعه مدرسین ارتحال آیت الله اشرفی را تسلیت گفت

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی، ارتحال حضرت آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی(ره)، از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه شاهرود و عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان موجب تاسف و تاثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیام می افزاید: این عالم محترم و مدرس حوزه‌ علمیه شاهرود، که افتخار شاگردی حضرت امام خمینی‌(ره) را نیز در کارنامه خود داشت، عمر شریف خود را در ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) ، تربیت و پرورش طلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه صرف نمود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت آن فقید سعید را به بازماندگان و بیت مکرم ایشان به ویژه حضرت آیت‌الله مصطفی شاهرودی و حجت‌الاسلام شیخ محمد اشرفی تسلیت عرض نموده و علو درجات، غفران و رحمت الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستار شده است.
آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه که پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت بامداد چهارشنبه بیست و یکم شهریورماه جاری در 85 سالگی به علت سکته قلبی و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
و ی از شاگردان برجسته حضرات آیات خویی، امام خمینی (ره)، سید محمود شاهرودی، میلانی و شیخ حسین حلی در نجف اشرف بود و اجازه اجتهاد از علمای بزرگ وقت از جمله آیات سید حسن موسوی بجنوردی و سید عبدالعلی سبزواری داشت.
آن مرحوم سال ها به تدریس و ترویج علوم و فقه اهل بیت عصمت و طهارت اشتغال داشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد. آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی همواره به تقوا، ساده زیستی، نظم امر، دقت در بیت المال و طهارت نفس شهرت داشت.
1175 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پيام تسليت جامعه مدرسين آيت الله اشرفي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی