Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست پارلمان عراق در حالی قرار است امروز برای انتخاب رئیس و دو معاون آن برقرار شود که گروه‌های اقلیت اهل سنت هنوز نامزد خود برای تصدی ریاست را نهایی نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شامگاه جمعه ۲۳ شهریور، شماری از سیاستمداران مطرح اهل سنت از جمله اسامه النجیفی و صالح المطلک به منزل سلیم الجبوری رئیس سابق پارلمان عراق رفتند تا درباره انتخاب نامزد تصدی ریاست پارلمان رایزنی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفرات گزارش داده بود ۴۶ نماینده گروه‌های سیاسی اهل سنت، بیانیه‌ای را با امضای خود در حمایت از نامزدی محمد الحلبوسی برای تصدی ریاست پارلمان عراق صادر کردند.

اما پافشاری هشت نامزد دیگر اهل سنت بر موضع خود برای تصدی ریاست پارلمان نشان می‌دهد که تکلیف هیئت رئیسه در نشست  امروز مشخص نشود.

هر چند محمد الحلبوسی به صورت رسمی از سوی المحور الوطنی نامزد تصدی ریاست پارلمان شده است،‌محمد تمیم، أسامة النجیفی، رشید العزاوی، أحمد خلف الجبوری، طلال الزوبعی، محمد الخالدی، محمد الحلبوسی و خالد العبیدی همگی بر نامزدی خود پافشاری می‌کنند.

این در حالی است که اتهامات درباره خرید و فروش مناصب سیاسی در عراق با میلیون‌ها دلار افزایش یافته است به طوری که سلیم الجبوری از رهبران ائتلاف الوطنیه از توافق درباره تصمیماتی خبر داده است که آن را برای توقف آنچه فروش مناصب دولتی خوانده، مهم توصیف کرده است. وی شب گذشته در نشست برخی سران اهل سنت در منزلش گفت ما تصمیمات مهم و تعیین‌کننده‌ای را برای توقف فروش مناصب از جمله منصب رئیس پارلمان اتخاذ کردیم، شرکت کنندگان درباره جلوگیری از رسیدن افراد فاسد به پارلمان اتفاق نظر داشتند.

وی تصریح کرد باید یک شخصیت قوی و سالم ریاست پارلمان را برعهده گیرد و بیانگر رای همه عراقی‌ها و نه یک طیف خاص باشد.

محمد المیاحی از اعضای جریان حکمت ملی گفته است برخی تلاش می‌کنند رای نمایندگان را با پول‌های خارج از  عراق بخرند.

این در حالی است که نجم القصاب تحلیلگر سیاسی انتخاب رئیس پارلمان در نشست امروز را بعید دانسته است. وی به الفرات گفته است تا کنون منصب رئیس پارلمان نهایی نشده و میان دو گروه(اهل سنت) شکاف وجود دارد، به همین دلیل نشست روز شنبه شاهد شکاف در رای‌گیری به سبب وجود چندین نامزد خواهد بود.

وی افزود حتی اگر رئیس پارلمان انتخاب شود،‌ به نظر می‌رسد انتخاب معاونانش در این نشست به دلیل نبود توافق درباره پست ریاست جمهوری و نخست وزیری دشوار باشد.

گروه‌های سیاسی از تکرار سناریوی ۲۰۱۴ نگران هستند، که حیدرالعبادی ابتدا به  عنوان معاون رئیس پارلمان انتخاب شد اما بعدا برای تصدی نخست‌وزیری نامزد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: العبادی پارلمان عراق عراق قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک بشار اسد به پوتین

رئیس جمهور سوریه امروز (چهارشنبه) انتصاب دوباره ولادیمیر پوتین در سمت ریاست جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام تبریک «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی آمده است: تحلیف شما به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه را تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت روزافزون و موفقیت پایدار در وظایف و مسئولیت‌هایتان دارم.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، بشار اسد همچنین تاکید کرد: همه ما یقین داریم که سال‌های آینده برای فدراسیون روسیه، تحت رهبری شما و با اراده و تلاش ملت دوست روسیه، رفاه و پیشرفت بیشتری را به همراه خواهد داشت و شما با هم قادر خواهید بود با همه چالش‌ها مقابله کنید، از منافع ملی کشور خود دفاع کنید و تمدن باستانی آن را حفظ کنید.

این پیام پس از آن ارسال شد که ولادیمیر پوتین سه‌شنبه برای پنجمین بار در کاخ کرملین سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد.

این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ سیانکی سرمربی پاس شد!
  • بدون در نظر گرفتن شاخص‌هایی دقیق انتخاب نامزد اصلح غیرممکن است
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • محمد مهاجری: قالیباف، هاشمی رفسنجانی نیست که رئیس نشود استعفا دهد /از نمایندگی انصراف دهد عملا تمام خواهد شد
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • آخرین تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور