Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@23:51:53 GMT

تاریخ و طبیعت در یک گذر

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۷۲۱۹

تاریخ و طبیعت در یک گذر

میان بناها و طبیعت اصفهان گم می‌شوید و در یک نگاه از پیچ و خم تاریخ و طبیعت گذر می‌کنید... دیوارها و نقاشی‌ها گذری از تاریخ و طبیعت اصفهان را به نمایش گذاشته‌اند .

نمایشگاهی از آثار نقاشی رنگ روغن و اکریلیک "مرضیه گلستانه" با عنوان "گذر" و با موضوع طبیعت و بناهای تاریخی اصفهان در گالری کوثر برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضیه گلستانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سعی کردم در آثاری که در نمایشگاه نقاشی "گذر" به نمایش گذاشته شده است، بناهای تاریخی، طبیعت و فضاهای ایرانی را به تصویر بکشم و فضاهایی که انتخاب کردم با روحیات من سازگار بوده است.

این هنرمند ادامه داد: آثار ارایه شده در این در نمایشگاه کپی و عکس نیستند بلکه من مکان مورد نظر را انتخاب کردم و آن را به تصویر کشیدم مثلا بناهای به تصویر کشیده شده، حمام دردشت و مسجد جامع یزد و اصفهان است، اما در تصاویر تنها بنا مورد نظر نبوده است و پرتره هایی که در صحنه حضور داشته اند نیز در آثار به چشم می آید، هم‌چنین نقاشی‌هایی نیز از طبیعت به تصویر کشیده ام که بیشتر آن‌ها فضای اطراف باغ بهادران است.

وی با اشاره به تکنیک ارایه شده در آثار خود افزود: رنگ و روغن متریال مشخصی دارد که در برخی نقاشی‌ها استفاده کرده ام، اما اکریلیک را به این دلیل انتخاب کردم چرا که حلال است و زود خشک می شود و به همین دلیل در آثاری که عجله داشتم از این تکنیک بهره بردم؛ ضمن اینکه در آثاری که در آن‌ها قصد ایجاد بافت را داشتم مثل بناهای تصویرشده، از ترکیب مواد استفاده کردم.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی "گذر" می‌توانند تا ۲۷ شهریورماه صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها ساعت ۱۷ تا ۱۹ به نگارخانه کوثر، واقع در میدان نقش جهان جنب عالی قاپو مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایشگاه هنر نقاشی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق» و مفهوم آیه ۴۱ سوره عنکبوت به همت قرارگاه نوجوانان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این پویش ویژه کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۶ سال استان است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال ایتا @nehzat_eslami_gilan ارسال کنند.

گفتنی است، آثار منتخبان در کانال نهضت اسلامی گیلان انتشار می‌یابد و به کسانی که در نظر سنجی مردمی برگزیده شوند جوایزی ارزشمند اهدا می‌شود.

کد خبر 6085728

دیگر خبرها

  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • این نقاشی تاریخ پارچه «جین آبی» را تغییر داد؟
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار