Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  خبری مبنی بر غیب شدن میدان و مجسمه  قیصر امین پور و تبدیل آن به چهارراه در رسانه‌ها منتشر شد.

توییت یکی از اعضای شورای شهر تهران موجب شد تا سروصدای بسیاری راجع به برداشتن این میدان و تبدیل آن به چهارراه در فضای مجازی به راه انداخته شد. هجمه‌ها علیه شهرداری منطقه 2 تا جایی پیش رفت که  ولی الله شجاع پوریان - معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور به دلیل رفع موانع ترافیکی گفت:  «اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریعتر جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرده و اینکه امروزهم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته‌های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.»

 منتقدان  اگر اول  از شهرداری سوال می پرسیدند اکنون نظر دیگری داشتند

و اما  به نظر می رسد اگر مسوولان شهری که نسبت به برداشتن میدان اعتراض‌ کرده‌اند، نگاهی به مطالعات شهری در شهرهای مدرن بیندازند متوجه خواهند شد که در شهرهای شلوغ و پرترددی مثل تهران برای روان سازی ترافیک میدان‌ها جایگاهی در شهر ندارند؛ نبود جایگاه میدان در شهر به این معنا نیست که میدان‌های تاریخی و شاخص شهر  تخریب شود.

میدان‌های شهر به منظور روان سازی ترافیک به چهاراه‌ها تبدیل می‌شوند که همین اتفاق در خصوص چهارراه قیصر امین پور رخ داد کماکان که بنابر اظهارات حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با برنا قرار نیست که تندیس برنز قیصر امین پور نابود شود بلکه درحال حاضر  جهت حفظ ونگهداری در ساختمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد تا در فرصت مناسب در همان چهارراه نصب شود. 

در ادامه صحبت‌های عضو شورای شهر تهران، رسول کشت پور در خصوص برخی اظهارات نظرها واکنش نشان داد که در ادامه خواهید خواند.

رسول کشت پور - شهردار منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در مورد هجمه‌هایی که نسبت به تبدیل این میدان به چهارراه انجام گرفته است  گفت: «در سراسر جهان و در شهرهای مدرن برای حل مشکلات و گره‌های ترافیکی تا حد امکان مسائل را در سطح حل می‌کنند. باید بدون استفاده از میدان، زیر گذر، روگذر ، پل و ... مسائل ترافیکی را حل کرد و میدان، زیرگذر و .... جدیدتری احداث نکرد.  بر اساس مطالعات ترافیکی و درخواست مردم مطالعاتی صورت گرفت و طی مراحل طی شده و طبق نظر کارشناسی چند تن ،به یک نتیجه گیری رسیدیم. با جمع آوری میدان قیصر امین پور حداقل 30 درصد ترافیک این قسمت کم خواهد شد. افراد بعد از این جمع‌آوری میدان قضاوت کنند که آیا این اقدام کمکی به رفع ترافیک داشته یا خیر.»

شهردار منطقه 2 در ادامه در واکنش به صحبت‌های شجاع پوریان و دیگر منتقدان  بیان کرد: «میدان جمع آوری شده جزو آثار فرهنگی نبوده است تنها یک  میدان غیر فنی بود که جمع‌آوری شد. شهرداری منطقه 2 نسبت به دغدغه‌های فرهنگی شخصیت‌های شهری احترام میگذارد و این دغدغه‌مندیها قبال اهمیت است اما بعد از پایان کار بلوار شهرداری که طول قابل ملاحظه‌ای هم دارد می‌تواند در شأن قیصر امین پور و چهارراه و بلوار به نام او نام گذاری شود. میدان قیصر امین پور جزو آثار فرهنگی  نبود و تنها یک تندیس بوده که در حال جابه‌جایی است تا در جای خود نصب شود. آقای شجاع پوریان اگر از شهرداری سوالات خود را می‌پرسیدند و در جریان موضوع قرار می‌گرفتند مطمئناً نظر دیگری را اعلام می‌کردند.»

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی رسانه قیصر امین پور کارشناسی مجسمه برنا خبرگزاری برنا میدان قیصر امین پور شهردار منطقه 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز