Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مديرعامل بانک در مراسم قرعه کشي جشنواره عيدانه ناواکو، پذيرندگان دستگاه هاي پوز بانک را جزو خانواده بانک مسکن دانست و ابراز اميدواري کرد هر دو بخش (بانک و پذيرنده ها) از خدمات متقابل به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز،  در اين مراسم که اعضاي هيأت مديره بانک، مديران شرکت فناوري اطلاعات ناواکو و جمعي از دارندگان پايانه‌هاي فروشگاهي بانک مسکن نيز حضور داشتند، رحيمي انارکي از پذيرندگان پوزهاي فروشگاهي به‌عنوان عامل مهم و اساسي در توسعه بانکداري الکترونيک نام برد و عنوان کرد: در زندگي امروز استفاده نکردن از درگاه‌هاي پرداخت، تقريباً غيرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مديرعامل بانک تصريح کرد: ارزش تراکنش‌هايي که در تيرماه از طريق ابزارهاي پرداخت صورت گرفته معادل 5/12 درصد کل نقدينگي کشور است؛ نقدينگي که باعث بروز مشکلاتي از قبيل ايجاد تورم و ديگر مشکلات اقتصادي شده که امروزه با آن مواجه هستيم.

رحيمي انارکي ادامه داد: بيش از 95 درصد عمليات بانکي در تيرماه فقط از طريق ابزارهاي الکترونيک صورت گرفته است که اين امر از مراجعه حضوري افراد به شعب جلوگيري کرده و نشان‌دهنده نقش مثبت و کارآمد ابزارهای الکترونيکي است.

وي ارزش تراکنش‌ها را در تيرماه معادل 133 درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) عنوان کرد و افزود: يک ميليارد و 771 تراکنش به ارزش 233 هزار ميليارد تومان در تيرماه صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 46 درصدي را نشان مي‌دهد.

مديرعامل بانک در معرفي شرکت ناواکو، عملکرد اين شرکت را در حوزه‌هاي پرداخت الکترونيک مثبت ارزيابي کرد و افزود: شرکت ناواکو با 600 پرسنل و حضور فعال در 34 مرکز استان و همچنين 80 هزار پوز فعال در حال فعاليت است و توانسته دستاوردهاي خوبي در اين حوزه داشته باشد.

وي با معرفي بانک مسکن به‌عنوان منضبط‌ترين بانک در شبکه بانکي کشور افزود: بانک مسکن با ارايه تسهيلات در حوزه مسکن به بيش از 8 ميليون خانوار از 24 ميليون خانوار چيزي حدود يک‌سوم از مسکن خانوارها را تأمين مالي کند. همچنين اين بانک با تسهيلاتي که در بازار مسکن وارد کرده توانسته سهم به‌سزايي در رشد و رونق اقتصادي
داشته باشد.

در ادامه اين جشنواره قادري معاون فني شرکت فناوري اطلاعات ناواکو به جشنواره‌هاي برگزارشده در اين خصوص اشاره کرد و افزود: از سال 94 که اين شرکت در حوزه پرداخت الکترونيک فعاليت خود را آغاز كرده است در راستاي افزايش رضايت مشتريان و همچنين قدرداني از آن‌ها سه دوره جشنواره قرعه‌کشي برگزار کرده است.

وي گفت: نحوه اعطاي جوايز، تعداد و کيفيت آن در طول اين سه دوره برگزاري، مورد توجه مديران شرکت بوده است تا با برگزاري بهتر اين جشنواره‌ها، رضايت هر چه بيشتر مشتريان و پذيرندگان فراهم شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن دستگاه پوز قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی

به‌گزارش همشهری آنلاین ، ابزارهای مالی یکی از راهکارهای مهم برای تأمین مالی شرکت‌ها هستند و در چنین شرایطی ساختار ابزارهای مالی نیز در حال الکترونیک شدن هستند. یکی از ابزارهای مالی که می‌تواند به حل مشکلات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کند، برات است. برات نوعی اوراق بهادار مشابه حواله است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه یا سرمایه در گردش استفاده کنند.

در واقع برات یک ابزار مالی در تجارت است که توسط یک فرد یا شرکت صادر می‌شود و به دیگران امکان پرداخت یک مبلغ معین در آینده را می‌دهد. صاحب برات می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در نهایت نهایی‌ترین دارنده آن، مبلغ مورد نظر را از صادرکننده برات دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟ برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

به بیان ساده‌تر، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

انتشار این ابزار می‌تواند منجر به ایجاد یک انضباط در ساختار مالی کشور شود. پیش از این احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره انتشار این اوراق گفته بود: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود؛ به‌ویژه در بحث سفته و برات الکترونیکی که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود نداشته باشد.

انتشار نخستین برات الکترونیک

طبق مجوزهای صادر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی می‌تواند در سال‌جاری تا مبلغ ۸۰هزار میلیارد تومان برات صادر کند. هنوز مشخص نیست آیا این اوراق می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تسویه بدهی‌های دولتی نیز استفاده شود یا خیر. به این معنا که شرکت‌هایی که از دولت طلبکار هستند در ازای طلب خود از دولت برات صادر کنند. در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌منظور تأمین سرمایه در گردش موردنیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند. سررسید این اوراق یک تا ۱۲ماه است و بانک عامل به‌عنوان رکن برات گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

دیروز بانک مرکزی از انتشار نخستین برات الکترونیک خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری بانک‌های صادرات، تجارت، ملی و وزارت اقتصاد بهره‌برداری تجاری این ابزار از امروز عملیاتی شد و نخستین برات الکترونیکی توسط ۲بانک صادرات و تجارت صادر شده است.

کد خبر 847588 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه بانک بانک مرکزی سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها