Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس هيات مديره شرکت تعاوني دهياران بخش کهک قم گفت: با پيگيري هاي اين شرکت، بازارچه عرضه محصولات روستاييان در اين بخش داير و زمينه ايجاد فرصت هاي شغلي جديد براي افراد بومي منطقه در آن فراهم مي شود.

حميد رضا اسماعيلي روز شنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ايرنا، بيان کرد: زميني به مساحت يک هکتار براي ايجاد بازارچه دايمي و فصلي و همچنين به منظور ساماندهي دست فروش هايي که در اطراف مسيرهاي بخش کهک اقدام به فروش محصولات مورد نظر خود مي کنند اختصاص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دهياري هاي منطقه مي توانند در اين بازارچه سهام دار باشند و در آن نسبت به عرضه محصولات افراد بومي خود اقدام کنند که اين مساله نقش مهمي در خودکفايي مالي دهياري ها و مردم ساکن بخش خواهد داشت.
وي ادامه داد: از سال 93 راه اندازي اين بازارچه مطرح شد و شرکت تعاوني دهياران بخش کهک به دنبال کسب مجوزهاي لازم براي احداث آن بوده است، چرا که اين بازارچه هم مي تواند نماد توانمندي اقتصادي روستاييان باشد و هم به عنوان نماد فرهنگي و گردشگري منطقه مورد توجه قرار گيرد.
اسماعيلي گفت: در اين بازارچه، صنايع دستي و محصولات توليد شده توسط روستاييان بخش کهک در حوزه هاي مختلف غذايي، پوشاک وساير کالاهاي توليدي مردم بومي عرضه مي شود و ظرفيت خوبي براي توسعه گردشگري منطقه شکل مي گيرد.
وي با اشاره به اين که شرکت تعاوني دهياران بازوي اجرايي دهياري ها و بخشداري کهک است، افزود: اين تعاوني کار خود را از سال 85 با 17 عضوفعال در ميان دهياري هاي بخش کهک آغاز و تاکنون خدمات گسترده را به مردم منطقه ارائه کرده است.
بخش کهک شامل 18 روستا مي باشد که 17 روستاي آن داراي دهياري است.
وي ادامه داد: فعاليت شرکت تعاوني در بخش هاي مختلف از جمله واحد صدور پروانه بهره برداري در مکان هاي تعيين شده، بخش مالي و نظارت بر نحوه هزينه اعتبارات، بخش عمراني و تهيه وسايل و امکانات مورد نياز دهياري ها که با هزينه کمتر و کيفيت بهتر انجام مي شود و بخش خدمات از جمله رسيدگي به مشکلات و مسائل دهياري ها و پيگيري آن از بخشداري و فرمانداري و همچنين ساماندهي، جمع آوري و بازيافت پسماند منطقه، قابل توجه است.
اسماعيلي با بيان اين که شرکت تعاوني به صورت محوري به اين مسائل رسيدگي مي کند، افزود: اعطاي 150 پروانه ساختماني داخل طرح هادي روستاهاي بخش، جدول گذاري، زيرسازي، سنگ فرش، آسفالت، ساماندهي آرامستان ها، ايجاد فضاي سبز جديد، نامگذاري معابر، ارائه پلاک هاي پستي، جمع آوري منظم زباله ها و روشنايي معابر و زيباسازي بخش در مجموع به ارزش چهار ميليارد ريال از جمله اقدام هايي است که از سال 93 تاکنون توسط شرکت تعاوني دهياران بخش کهک انجام شده است.
وي با بيان اين که اعتبارات دهياري ها از محل ارزش افزوده امکان خوبي براي توسعه بخش کهک است، گفت: در سال 96 سهم ارزش افزوده دهياري هاي استان قم 30 درصد بود که اين رقم متاسفانه در سال 97 به 12 درصد کاهش پيدا کرد و با توجه به مشکلات اقتصادي کنوني با اين اعتبار نمي توان فعاليت هاي عمراني مناطق روستايي را در سطح کلان اجرا کرد، البته با پيگيري هاي صورت گرفته مسئولان اعلام کردند اين روند در سال 98 اصلاح مي شود و سهم اعتبارات دهياران استان از ارزش افزوده به همان 30 درصد باز مي گردد.
استان قم داراي يک شهرستان به همين نام و پنج بخش کهک، جعفريه، خلجستان، سلفچگان و مرکزي است.
بخش کهک در جنوب اين استان قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کيلومتر است، اين بخش داراي 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا است.
بخش کهک بر اساس سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 1395، 20 هزار و 588 تن جمعيت ثابت دارد که اين رقم در روزهاي تعطيل به بيش از 30 هزار تن مي رسد.
7405/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال