Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ گرایش کشورها برای حذف دلار از مبادلات جهانی و استفاده از ارزهای ملی قوّت بیشتری گرفته و کشورها تحت عنوان پیمان‌های ارزی تلاش می‌کنند تا مبادلات جهانی خود را با ارزهای ملی انجام دهند.

خبرگزاری راشاتودی می‌نویسد دو کشور روسیه و هند هم علاقه‌مند هستند تا همکاری‌های اقتصادی خود را با استفاده از ارزهای ملی روبل و روپیه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد در سال‌های اخیر مبادلات دوجانبه با ارزهای ملی رشد بیشتری گرفته و امیدوارم که بتوانیم به یک توافق دوجانبه در سطح ۳۰ میلیارد دلار در سال‌های آتی برسیم.

بوریس اوف همچنین خاطرنشان کرد که ۳۰ میلیارد دلار در مقایسه با چشم‌انداز ۱۰۰ میلیارد دلاری با چین یک رقم کمتری است. قرار است روسیه طی امسال ۱۰۰ میلیارد دلار مبادلات کالا با چین را در قالب ارزهای ملی و در غیاب دلار انجام دهد. 

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که دو کشور روسیه و هند سهم مبادلات با ارزهای ملی را روز به روز افزایش خواهند داد.

وی همچنین اضافه کرد توسعه مبادلات با ارزهای ملی در دستور کار است و امروز سهم مبادلات با روبل در صادرات ۲۰ درصد است و برای واردات حدود ۲۱ درصد است.

همچنین سواراچ پس از این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد هند و روسیه از بودن شریک تجاری با همدیگر منافع زیادی می‌برند. این همکاری طی سال‌ها تقویت شده و همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های انسانی را نیز در بر می‌گیرد و هند برای همکاری با روسیه اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل است.

براساس این گزارش هند یکی از بزرگترین خریداران تجهیزات نظامی روسیه محسوب می‌شود که اخیراً قرارداد ۶۵ میلیارد دلاری با این کشور امضا کرد و این کشور در سال جاری ۴ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی از روسیه خریداری خواهد کرد.

همچنین این دو کشور تلاش می‌کنند تا همکاری‌های گردشگری خود را نیز توسعه دهند و همچنین درباره همکاری مشترک دو کشور در پروژه‌هایی در دیگر کشورها بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد