Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود در شاهرود، ضمن اشاره به اعزام ۹۹۱ مبلغ بومی و غیربومی به اقصی نقاط استان سمنان طی دهه نخست ماه محرم، بیان داشت: این روحانیان در ۳۰۸ روستا و ۲۰ شهر استان سمنان کار تبلیغ معارف دینی و همراهی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را بر عهده‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ۱۸۴ مبلغ زن و ۶۶۱ مبلغ مرد بومی و تعداد ۹۸ مبلغ مرد و ۴۸ مبلغ زن اعزامی از سایر استان‌ها رسالت تبلیغی را در دهه نخست ماه محرم بر عهده خواهند داشت، افزود: ۹۰ درصد این مبلغان بومی و مابقی اعزامی از دفاتر تبلیغاتی مانند قم هستند.

شاهرود میزبان بیشترین تعداد مبلغان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بابیان اینکه شاهرود، بیارجمند و بسطام با ۲۵۰ مبلغ اعزامی بیشترین تعداد مبلغان دهه نخست محرم را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: ۷۰ مبلغ به آردان و گرمسار، ۷۱ مبلغ به مهدی‌شهر و شهمیرزاد، ۵۰ مبلغ در سمنان و مابقی در سایر نقاط استان اعزام‌شده‌اند.

شکری بابیان اینکه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و ... میزبانان مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی در ایام محرم هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی نیز از وجود مبلغان اعزامی در ماه محرم استفاده می‌کنند.

وی افزود: مبلغان اعزامی ماه محرم در بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان و به همراه ۲۰ نقطه شهری مانند شاهرود، بسطام، بیارجمند، سمنان، دامغان، امیرآباد، شهمیرزاد و گرمسار و ... رسالت تبلیغی‌شان را به انجام می‌رسانند.

مبلغان امر به معروف را ترویج دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره توصیه‌های صورت گرفته به مبلغان نیز گفت: دوری از باورهای نادرست در کنار ترویج فرهنگ کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ملی، ترویج سیره اهل‌بیت(ع) و معارف الهی، ترویج باورهای درست درباره محرم و امام حسین(ع)، تکیه‌بر احادیث معتبر و تفسیر قرآن کریم، تأکید بر دوری از رسوم نادرست و ... در زمره مسائلی است که به مبلغان توصیه‌شده است.

شکری همچنین ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه مبلغان دینی به عنوان یک فریضه اساسی و مهم دانست و گفت: مبلغان همچنین مسائلی مانند اتحاد بین مسلمانان، مسائل منطقه‌ای، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت ترویج ولایتمداری در جامعه اسلامی و ... را برای مردم تبیین کنند.

کد خبر 4403188

منبع: مهر

کلیدواژه: اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری ماه محرم مردم علیه احتکار ماه محرم کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد

جبلی جوان گفت : این المپیاد برای نخستین بار در وزارت علوم و در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری در ورزش برگزار می‌شود.

وی افزود : دانشجویان استان سمنان می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso برای ثبت‌نام اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود