Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@08:21:13 GMT

بی یار بی یار بی یار!

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۸۸۰۳

 خبرگزاری بسیج قزوین: بی شک ابن عباس از محبوب ترین یاران امام حسن مجتبی ع که بسیاردلیر،شجاع،دلاور،نترس، و اهل جهاد بودند. اما چه شد که به معاویه پناه برد و امام خویش را تنها گذاشت!
شرح این ماجرا را به زبان امروزی بیان کنیم تا بدانیم فاجعه چگونه رقم می خورد.
معاویه لشکری از جنس شام با عدد های مختلف در تاریخ ۱۲۰هزار ذکر کرده است که به سوی عراق گسیل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از نخبگان وحشت زده فریاد زدند که باز هم اولاد علی آمدند و بر طبل جنگ کوبیدند! چقدر مردم خون خود را بریزند؟ برخی هم پا را فراتر نهاده و پیشنهاد مذاکره و صلح دادند!
امام تنهای تنها در میان قومی منهزم و نا امید سرگردان بود تا دست یاری به سویش دراز کنند اما نشد.
ابن عباس پسر عموی پیامبر دارای نفوذ فوق العاده در بین لشکریانش بود. از این رو با امام حسن پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد و از او خواست تا بدون جنگ و خونریزی سپاه معاویه را متوقف کند.
از طرفی فکر می کرد برای ساماندهی اوضاع عراق باید مصالحه و کمک معاویه را مدنظر داشت تا بتوان در سایه تعامل به کار حکومت داری پرداخت.
به امام اطلاع دادند که ابن عباس با ۱۲هزار نیروی پیش قراول سپاه، در برابر دریافت یک میلیون دینار خود را تسلیم کرده و سپاه را در اختیار معاویه قرار داده است.
امام از شنیدن این خبر نگران شد و لشکر در نخیله اردو زد! نیروهای نفوذی معاویه با تبلیغ سایه جنگ و حمله قریب الوقوع معاویه در میان سپاه امام حسن توانستند اتحاد را ازبین ببرند ۴۲۰۰۰ نیروی باقی مانده با فرار و پناه بردن به ارتش شام بزرگترین نیروی دفاعی امام امت را متلاشی کردند و تنها ۳۰۰۰نفر در اردوگاه باقی ماندند که امام ناچار به پذیرش صلح شد.
همانها که از جنگ گریزان شده بودند و اردوگاه لشکر را ترک کرده بودند و با پول معاویه سپاه را منهدم کردند با پذیرش صلح امام حسن (ع) وی را مورد سرزنش و نکوهش قرار دادند.
بسیاری از همین افراد فریب خورده وی را با این لفظ خطاب می کردند که سلام برتو ای سازشکار با دشمنان خدا و ای خوار کننده مومنین !عده ای او را ترسو می نامیدند و با شهامت علی مقایسه اش می کردند.
وی در نهایت جنگ امام حسن(ع) منتهی به صلح شد!
معاویه برای نابودی امام امت ابتدا نخبگان و نزدیکان امام را خرید و جذب را به خوبی انجام و با رفتن هر یک از نزدیکان امام به اردوگاه دشمن طیف عظیمی از جامعه هم دچار ریزش و تفرقه شد.
امروز هم در برجام بسیاری رهبری را مقصر می دانند، اختلاف خواص سبب تفرقه در بین جامعه شده است. آمریکا برای جذب نزدیکان رهبری و دانه درشت ها برنامه ریزی های گسترده ای در دست دارد و البته کم نیستند کسانی همانند ابن عباس که برای اینکه خود را مهربانتر از امام جامعه نشان دهد، با کفر مهربان می شود تا نشان دهد که عدم سازش و اختلاف و جنگ از مواضع سرسخت امامت است نه دشمن!
دشمن را مهربانتر از امام دانستن کار امثال ابن عباس فریب خورده است.
خلافت را از امام گرفتند و از سال ۴۱هجری تا ۵۰هجری قمری در مدینه زندگی کردند.
معاویه صد هزار درهم برای همسرش جعده فرستاد تا وی را مسموم کند که پس از این حادثه امام تنهاترین سردار بی لشکر بود.
1002/ت30/ب

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی