Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:22:10 GMT

بدهی 81 میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۹۱۴۰

بدهی 81 میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از بدهی 80میلیاردی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دولتی قم خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا فخاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: بیمه سلامت در جهت ایجاد اولین نظام بیمه همگانی و پوشش نیازهای اولیه درمانی ایجاد شد و اکنون 40 میلیون بیمه شده در کشور وجود دارد که حدود 80درصد این افراد، از بیمه رایگان استفاده می‌کنند که منابع آن از بودجه‌های دولتی تامین‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان قم در ابتدای سال، یک برناکه عملیاتی را با 9هدف تدوین کرد که استقرار کامل نظام الکترونیک و ارتقای آگاهیی عمومی، از جمله آن اهداف است؛ بر همین اساس، سامانه 1666 راه‌اندازی شد و خدمات مشاوره‌ای و امور بیمه و درمان، در این سامانه به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت، ایجاد سامانه بیمه الکترونیک است که این امر تا حدی محقق شده است و اکنون یکسری از امور مانند تایید دارو، بدین صورت انجام می‌شود که موجب تسریع و تسهیل امور بیمه‌ای می‌شود؛ همچنین صدور دفترچه بیمه کارمندی بدون مراجعه حضوری و توسط تماس تلفنی در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از سال 90 تا کنون، در اداره بیمه سلامت استان قم، میز خدمت مشغول به ارائه خدمت به مراجعه کنندگان است و بناست در سال جاری خدمات آن به 12خدمت توسعه پیدا کند.

فخاریان در خصوص طرح ارائه خدمات بدون ارائه دفترچه تصریح کرد: این طرح در دستور کار قرار گرفته است تا در آینده بدون ارائه دفترچه، خدمات بیمه‌ای ارائه شود که مرحله اول طرح، در بیمارستان های دولتی اجرایی می‌شود، این طرح از شهریورماه به صورت آزمایشی شروع شده است و تا پایان سال به مراتب تکمیل می‌شود.

وی گفت: در سال جاری منظم کردن پرداخت طرف قراردادها انجام شد، برهمین اساس 70درصد علی الحساب تیرماه به بیمارستان‌ها، پرداخت شد؛ همچنین علی الحساب بیمارستان‌های خیریه و داروخانه‌های خاص تا خردادماه و داروخانه‌های عادی تا اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اظهار کرد: از سال 96بدهی‌هایی به مراکز مختلف وجود دارد، بیمه سلامت حدود 81میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی بدهی دارد که بناست در آینده 40میلیارد آن به صورت اوراق خزانه پرداخت ‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت شامل 5رشته مختلف است، خاطرنشان کرد: 357هزار نفر در استان قم، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، 167هزار نفر از بیمه همگانی رایگان، 13هزار نفر از بیمه ایرانیان، 64هزارنفر از بیمه سایر اقشار، 62هزار نفر از بیمه کارمندان دولت و 49هزار نفر از صندوق روستایی استفاده می‌کنند.

فخاریان عنوان کرد: در استان قم هزار و 256 نفر از بیماران خاص، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، 61نفر بیمار هموفیلی، 99نفر بیمار تالاسمی، 188نفر بیمار پیوند کلیه، 466نفر بیمار دیالیزی و 472نفر بیمار MSهستند.

وی افزود: هزینه پرداخت شده در سال جاری توسط اداره کل بیمه سلامت استان قم در بخش درمان، 223میلیارد و 200میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته خود، رشد زیادی داشته است؛ همچنین آمارکل مراجعات در سال 96، 3میلیون و 800هزار مراجعه بوده است

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: تجویز غیر ضروری آزمایش، سونوگرافی، دارو و موارد دیگر توسط پزشکان، یکی از معضلات سازمان بیمه است و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس نیاز واقعی، تجویز انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین باید فرهنگ سازی عمومی انجام شود تا بیماران، تقاضای غیر ضروری از پزشکان برای تجویز دارو و موارد دیگر نداشته باشند؛ برای جلوگیری از مشکلات در این خصوص، به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم نظارت‌ها انجام می‌شود تا از اینگونه موارد جلوگیری شود.

فخاریان در خصوص افزایش قیمت دارو و میزان تعهد سازمان بیمه تصریح کرد: در بودجه سالیانه‌ای که برای سازمان‌های بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، یک درصد مشخصی برای افزایش تعرفه محاسبه می‌شود، سازمان بیمه سلامت افزایش قیمت‌ها را می‌پذیرد ولی برای تامین اعتبار آن تاخیر ایجاد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال، بنا بر این است که سازمان بیمه سلامت بر اساس بودجه مصوب مجلس، هزینه کند و بیش از آن هزینه‌ نشود تا بدهی ایجاد نشود؛ افزایش قیمت‌ها اگر غیر معمول و بیش از حد مشخص شده در بودجه باشد، اغلب هزینه مازاد بر عهده بیمه شده است و سازمان بیمه سلامت امکان پرداخت آن را ندارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان بیمه سلامت منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث

 با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

به گزارش تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ميزان حق بيمه شخص ثالث چقدر افزايش مي‌يابد؟ دستور جدید احمدی نژاد درباره بیمه شخص ثالث

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت