Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به استقرار سه موکب از سوی خادمان خراسان شمالی در مسیر زائران اربعین، استاندار گفت: انتظار من بیش از این تعداد است و از همه خواهش می کنیم تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد موکب ها انجام دهند چراکه گرداننده مراسم اهل بیت خود ائمه اطهار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی امروز شنبه بیست و چهارم شهریور در همایش خادمان و دست اندرکاران اربعین حسینی، با بیان اینکه امروز دشمن به مراسم اربعین اباعبدالله الحسین با چشم کینه می نگرد، دلیل آن را عظمت و شکوه این مراسم دانست که مردم با عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت با هزینه خود در این مراسم حضور می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به راه اندازی سه موکب از استان خراسان شمالی در مسیر زائران سیدالشهدا علیه السلام تصریح کرد: انتظار من از این استان بیش از این تعداد است و از همه خواهش می کنیم تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد موکب ها انجام دهند چراکه گرداننده مراسم اهل بیت خود ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه نباید نگران هزینه ها بود بلکه باید با اعتقاد و ایمان وارد عمل شد، افزود: از همه دست اندرکاران این برنامه می خواهیم که با همه وجود وارد کار شوند و ما در استانداری هم همچون سال گذشته بلکم قدمی بزرگتر در این برنامه برمی داریم.

 

خباز همچنین با ذکر این نکته که امسال سیاست عراق با سال گذشته فرق کرده و این موضوع از نتایج انتخابات کشور عراق کاملا مشهود است، اظهارداشت: مسئولان دست اندرکار این برنامه باید به زیرمجموعه خود این مهم رو تذکر دهند و به آنان توصیه موکد کنند مبادا کاری انجام دهند که مردم عراق را رنجیده خاطر کنند.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حضور شما در موکب ها باید تداعی کننده حمایت و پشتیبانی شما از آنان باشد و نه دخالت؛ اظهارداشت: اگر مردم عراق از ما رنجیده شوند این رنجش به وسیله نمایندگان به مرکز تصمیم گیری آنان منتقل می شود و این موضوع اصلا به صلاح نیست لذا باید امسال با درایت و همت بیش از پیش وارد کار شویم.

 

خباز همچنین با بیان اینکه امام حسین علیه السلام درس عزت واقعی را به ما آموخت، افزود: امام حسین به عنوان آموزگار جامعه بشریت به ما یاد داد درس عزت را جز از خدا از هیچ کس دیگر طلب نکنیم که اگر این کار را انجام دهیم به بیراهه رفته ایم.

 

در ادامه این مراسم از خادمان و دست اندرکاران فعال ستاد اربعین خراسان شمالی تجلیل شد.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم خبرگزاری شبستان شیرخوارگان حسینی اردبیل شیرخوارگان عزاداری امام حسین ع محرم سوریه شیراز عزاداری ساماندهی زائران اربعین زیارت اربعین اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد

ایسنا/خراسان شمالی زنگ سپاس معلم در مدارس ۱۰ شهرستان خراسان شمالی به صدا درآمد.

هنرستان نمونه دولتی رشد در شهرک فرهنگیان مرکز استان میزبان مراسم محوری هفته معلم برای به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم بود که دانش‌آموزان در آن پذیرای مسؤولان استانی بودند.

در ابتدای این مراسم گروه سرود طاها شامل ۱۰ دانش‌آموز استان که موفق به کسب جوایز مختلف در جشنواره‌های ملی شده‌اند، به اجرای سرود پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در این مراسم اظهار کرد: ۷۵ هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز در ۵۳۸ باب مدرسه شهری و روستای شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

موسی علی‌نیا ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان فعال هستند که سالانه حدود ۶۵۰ نفر از آن‌ها مشمول بازنشستگی می‌شوند؛ اما با توجه به کمبود معلم، از این همکاران درخواست می کنیم استمرار خدمت داشته باشند که در این زمینه به‌صورت میانگین سالانه ۴۰ درصد از آن‌ها به خدمات‌شان ادامه می دهند.

وی به نزدیک بودن پایان سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این زمینه به مدارس دولتی تاکید شده است که نباید هیچ‌گونه مبلغی از والدین دریافت کنند و این کار خلاف قوانین است.

علی‌نیا بیان کرد: در کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شاهد برگزاری آزمون‌های نهایی خواهیم بود که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. همچنین نمرات امسال دانش‌آموزان در امتحانات نهایی تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد و قرار است سال آینده به ۶۰ درصد افزایش یابد تا تاثیر کنکور براساس قوانین کمتر شود.

وی به برنامه‌های هفته معلم در مرکز استان اشاره کرد و افزود: غبارروبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره ۷۴ شهید فرهنگی استان، همایش تجلیل از معلمان نمونه، تقدیر از جوانترین و با سابقه‌ترین معلمان، قدردانی از پیشکسوتان فرهنگی، گرامیداشت یاد معلمان فقید و دیدار با بیماران فرهنگی صعب‌العلاج از برنامه‌های این هفته در خراسان شمالی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی