Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در مجمع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: جذب مشارکت بخش خصوصی در تولید محصولات معدنی و حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در فعالیت های اکتشافی به اقبال بستگی نداشت بلکه مدیریت است.  

وزیر صنعت افزود: ایران در زمینه اکتشاف وضعیت خوبی دارد و در مساله فولاد مکران که در سال ٩٥راه اندازی شد و توسعه یافت، نیز بسیار مهم است که نشان می دهد رقم قابل توجهی سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در حوزه معدنی معمولا رشد ارزش افزوده اندک است ولی در صنایع معدنی ارزش افزوده بالاتر است و باید گفت صنایع معدنی پیشتاز اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با بیان اینکه دولت در سازمان های توسعه ای همچون ایمیدرو بدنبال سودآوری نیست،  ادامه داد: توجه خوبی به افزایش بهره وری شده و دارایی های ایمیدرو افزایش یافته است.

شریعتمداری ادامه داد: نقشه راه مناسبی برای توسعه معادن و صنایع معدنی تدوین و ابلاغ شده که براساس آن ۲۰۰ محدوده امیدبخش جدید را اعلام کردیم که این علاوه بر ۴۰۰  محدوده امیدبخشی بود که قبلا اعلام کردیم بر این اساس از فردا این ۲۰۰ محدوده را اعلام می کنیم که بخش خصوصی می تواند آنها را انتخاب کرده و بر روی آن کار کند و این محدوده ها آزاد می شوند.

شریعتمداری گفت: صادرات معدنی کشور افزایش یافته است و این موضوع می تواند سلطه برخی کشورها را کاهش دهد. ما حتما در تولید ده تن طلا رکوردشکنی خواهیم کرد و در سنگ آهن نیز رکورد جدیدی ثبت خواهیم کرد.

وی افزود: ٩٦٠٠میلیارد تومان طرح در سال گذشته عمل شده که امیدواریم امسال به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسیم.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش داریم تا از حقوق دولتی معادن در توسعه معادن استفاده کنیم، گفت: ریسک سرمایه گذاران را در حوزه معدن و صنایع معدنی کاهش خواهیم داد.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ایمیدرو محمد شریعتمداری صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست