Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف: قطع صادرات نفت ایران رخ نخواهد داد/ آمریکا از همه می‌خواهد که قانون بین‌المللی را نقض کنند/ اروپا باید درباره ایستادگی یا تسلیم در برابر آمریکا تصمیم بگیرد

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه اروپا باید تصمیم بگیرد می‌خواهد در برابر آمریکا تسلیم شود یا نه، از کشورهای اروپایی خواست تا خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

اروپا خروج آمریکا از برجام را جبران کند

وزیر خارجه ایران با دفاع از مواضع ایران در زمینه توافق هسته‌ای با ایران از طرف‌های دیگر توافق خواست که به وظایف خود عمل کرده و خروج آمریکا از توافق را جبران کنند.

به گزارش «انتخاب»، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در جریان گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل از کشورهای اروپایی خواست تا با توجه به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران اقدام مثبتی صورت دهند وی همچنین اقدامات کشورش در سوریه را قابل توجیه دانست.

به نوشته فارس، ظریف درباره نقش اروپاییها در پی اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران هم گفت: «اروپایی‌ها در برابریک پرسش بنیادی قرار دارند که به قوانین روابط بین‌الملل مربوط می‌شود. آمریکا می‌خواهد خواست‌های سیاسی و اقتصادی خود را به بقیه جهان تحمیل کند. درباره توافق هسته‌ای با ایران، قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد. ایران به آن پایبند است و آمریکا علیه آن اقدام کرد. اکنون آمریکا از همه می‌خواهد که قانون بین‌المللی را نقض کند. اروپا باید تصمیم بگیرد (چرا که) که در صورتی که اینچنین شود، پیامدهای طولانی خواهد داشت.»

به صفر رساندن صادرات نفت ایران / بستن تنگه هرمز

اشپیگل در ادامه درباره تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر و امکان به صفر رساندن صادرات نفت این کشور و نیز تهدید «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز از ظریف پرسید و اینکه آین موضع‌گیری نوعی اعلان جنگ به آمریکا خواهد بود. ظریف گفت که روحانی از شرایطی صحبت کرد که آمریکایی‌ها بتوانند صادرات نفت ایران را قطع کنند و افزود: «ما معتقدیم که چنین چیزی رخ نخواهد داد و ایران همچنان به صادرات نفت ادامه می‌دهد و اگر آمریکا می‌خواهد مانع از فروش نفت ایران شود به چیزی بیشتر از تهدید نیاز دارد که در این صورت شرایط کاملا متفاوتی خواهیم داشت.»

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: «ایران از هیچ تنشی حمایت نمی‌کند ما با حسن نیت درباره توافقی صحبت کردیم که به نفع تمامی کشورهای جهان از جمله آمریکاست. 12 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دو مورد از آنها پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام شده‌اند نشان می‌دهند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است. ما می‌خواهیم (که به این روند) ادامه دهیم به این منظور آمریکا هم باید رفتاری عادی داشته باشد و به مسئولیت‌های جهانی خود احترام بگذارد.»

اروپایی ها اثرات تحریم های آمریکا را جبران کنند

وی افزود: « اروپایی‌ها و دیگر طرف‌هایی که توافق را امضا کرده‌اند باید اثرات تحریم‌های آمریکا را جبران کنند. آنها در ماه می یک بسته به ما پیشنهاد دادند که تعهدی مهم بود که اکنون باید اجرایی شود. مهم این است که اروپا چنین کاری را برای ایران انجام نمی‌دهد بلکه برای حاکمیت خود و منافع دراز مدت اقتصادی اش انجام می‌دهد.»

ظریف گفت که اولویت برای ایران این است که فروش نفت در سطح معقولی ادامه داشته باشد و درآمد آن به ایران باز گردد ضمن اینکه سرمایه‌گذاری و همکاری در سطوح مختلف مانند اقتصاد، فناوری و تجارت وجود داشته باشد اما معیار در این زمینه نفت و بانک است.

وی در پاسخ به پرسش اشپیگل درباره اینکه کشورهای اروپایی نمی‌توانند در شرایطی که آمریکا این شرکت‌ها را تهدید می‌کند، آنها را به تجارت با ایران وادار کند هم گفت: «پرسش این است که آیا اروپا می‌خواهد که شرکت‌های اروپایی از قوانین اروپا پیروی کنند یا از قوانین آمریکا یا اینکه (اروپا) تحت دیکته آمریکا قرار دارد. اتحادیه اروپا قوانین مسدودساز را در اختیار دارد. به این ترتیب می‌تواند شرکت‌هایی را که به دلیل تحریم‌های آمریکا از همکاری با ایران خودداری می‌کنند را مجازات کند. اروپا گفته که توافق هسته‌ای با ایران در راستای منافع امنیتی‌اش است . بنابراین باید آمادگی داشته باشد که برای امنیتش هزینه بپردازد.که کار بیهوده‌ای نیست. اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا آمادگی دارند حرف‌های خود را عملی کنند.»

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: « توافق هسته‌ای با ایران یک توافق عاشقانه نیست. بلکه توافقی منطقی است. ایران آمادگی دارد که تا زمانی که منافعش تامین شود، آن را اجرا کند. این کاملا پرسشی کاربردی و نه احساسی است. روابط جهانی بر مبنای داد و ستد است. اگر این توافق در پی اقدامات آمریکا و عملکرد خنثی اروپایی‌ها به هم بخورد در این صورت ما هم اقدام می‌کنیم.»

احتمال خروج ایران از توافق هسته ای

خبرنگار اشپیگل از ظریف پرسید: «آیا شما از توافق خارج می‌شوید؟ و خروج از توافق برای ایران چه مزیتی دارد؟» و وی پاسخ داد: « ایران در چارچوب توافق مانند خارج آن فرصت‌هایی دارد و ما خود را برای چنین وضعیتی آماده کرده‌ایم. اما لزوما نیازی به پایان دادن (به توافق) نیست. بند 36 توافق و قطعنامه 2231 شورای امنیت این امکان را به ما می‌دهد که (سطح پایبندی) را کاهش دهیم بدون اینکه از توافق خارج شویم.» وی گفت که افزایش غنی‌سازی اورانیوم می‌تواند یکی از این موارد باشد.

ساعت‌ها مذاکرات بی سابقه در تاریخ ایران و آمریکا

پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران دیگر موضوعی بود که خبرنگار این نشریه آلمانی به آن پرداخت و ظریف گفت: «اگر مذاکره مستقیم در سطح ارتباط عمومی باشد، باید توافقی را به دنبال داشت باشد اما هم اکنون توافقی داریم که برای آن 12 سال مذاکره کردیم. ما ساعت ها در سطح وزرا مذاکره کردیم که در تاریخ ایران و آمریکا بی‌سابقه است. اکنون ترامپ همه چیز را نابود می کند. چه کسی تضمن می دهد که او به توافق دیگر پایبند می‌ماند. ما بار دیگر وقت‌مان را برای مذاکره مستقیم هدر نمی‌دهیم.» ظریف بازگشت ترامپ به توافق هسته‌ای با ایران را گامی ضروری دانست که می تواند امکان مذاکره را ایجاد کند.

بازگشت ترامپ به توافق هسته ای

در حال تکمیل...

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: جنبش دانشجویی در ایران و جهان تاریخچه قابل دفاعی در جهت کشف حقیقت، آزادی و استقلال دارد، با ادبیات مختلف در اقصی نقاط عالم. مخاطب اصلی پیامبران، جوانان جبهه حق بوده‌اند، از شما دانشجویان عزیز تا دانشجویانی که هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی«تیتر۱۳» در دانشگاه فردوسی مشهد:
جنبش دانشجویی در ایران و جهان تاریخچه قابل دفاعی در جهت کشف حقیقت، آزادی و استقلال دارد، با ادبیات مختلف در اقصی نقاط عالم. مخاطب اصلی پیامبران، جوانان جبهه حق بوده‌اند، از شما دانشجویان عزیز تا دانشجویانی که هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند.

جان‌مایه مشترک جنبش دانشجویی، حقیقت‌طلبی و آزادی‌خواهی است. از جنبش ۱۹۶۸ در فرانسه و آلمان تا جنش‌های دانشجویی ایران در جهت تثبیت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب. این تاریخ پرافتخار ناشی از روح پاک و خداجوی جوانانی است که در دانشگاه‌ها در پرتو اندیشه‌های متعالی صیقل دادند.

جنبش دانشجویی بعد از ۱۹۶۸ به لطایف الحیل سرکوب شد. نظام سرمایه‌داری با تمهیدات نهادی و ساختاری توانست این جنش را در درون خودش مضمحل کند. این خواست دولت مستکبر بود تا با صنعت سرگرمی بسیاری از انرژی‌های جوانی در مسیر انحرافی سامان یابد و آرمان‌های بلند دانشجویی که اساس دنیای بدون ظلم را شکل می‌دادند، به حاشیه رفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 مسئله فلسطین محور بازسازی جنبش دانشجویی در این دهه می‌شود و به جنبش ضدسلطه و ضداستکبار تبدیل خواهد شد/ باید هسته‌های مقاومت را در بطن جوامع تکثیر کنیم

انقلاب اسلامی در ملت‌هایی که دنبال رهایی از ستم و سلطه بودند تاثیرات شگرفی داشت اما واقعیت این است که سیاست‌های عادی‌سازی روایط توسط دولت‌های پس از جنگ، بسیاری از پتانسیل‌های جنبش دانشجویی را که می‌توانست مناسبات را در سطح منطقه و جهان رقم بزند را به درون معطوف کرد و مانع گسترش این ظرفیت‌های عظیم شد.

در تمام طول تاریخ مسئله فلسطین همواره یکی از مسائل اصلی جنبش دانشجویی در ایران و جهان بوده است. علی رغم تمامی ابزارها برای سرکوب این مطالبه، مسئله غزه و فلسطین تبدیل به مسئله محوری جریان‌های دانشجویی در اقصی نقاط عالم شد.

در یک جنگ نابرابر رسانه‌ای هستیم و دست برتر با دشمن است. در جبهه رسانه‌ای ضعف داریم. در قیاس با جبهه دشمن که مالکیت عظیم رسانه‌ها را برای مدیریت اذهان عمومی از طرق مختلف در دست دارد. شبکه دانشجویی حمایت از مردم فلسطین و هسته‌های مقاومت را باید شکل دهیم. توان دانشجوهای ما در بطن جوامع تکثیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل