Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به میراث فرهنگی شهر از خشک شدن "چشمه‌علی" با قدمت 8000 ساله براثر حفاری‌های مترو انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حسن خلیل‌آبادی صبح امروز در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، با بیان این‌که از شهروندان درخواست می‌شود به میراث فرهنگی شهر به عنوان یک هویت توجه کنند، گفت: هویت ملی و شهری ما اگر تخریب شود به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد سرانجام چشمه‌علی اظهار کرد: چشمه‌علی با قدمت 8000 سال تاریخچه شهرستان ری و تهران است، اما متاسفانه براثر حفاری‌های ادامه خط 6 مترو از دولت‌آباد تا حرم شاه‌ عبدالعظیم حسنی، این چشمه خشک شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این‌که متاسفانه مسئولان مترو تلاش دارند که بگویند که علت خشک شدن آب چشمه‌علی، خشکسالی و کاهش آب‌های سطحی است، گفت: یادمان نرود که همه کارشناسان فنی و میراث فرهنگی پیش‌بینی کرده بودند که با عبور مترو آب این چشمه خشک می‌شود.

خلیل‌آبادی با بیان این‌که ما دلمان خوش است که مترو داریم، اما مترو هزاران قنات تهران را از بین برده است، ادامه داد: آب چشمه‌علی در زیر زمین وجود دارد و باید بگویم که بیش از 20 پمپ آب چشمه‌علی را درون فاضلاب سرخه‌حصار می‌ریزند و این در حالی است که بستر چشمه‌علی بدون آب است.

وی با بیان این‌که همه دستگاه‌ها نیز باید در راستای هویت ملی و حفظ آثار فرهنگی تلاش کنند، گفت: مجلس شورای اسلامی در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی دیوار کشیده و وقتی از آنها در مورد چرایی می‌پرسیم می‌گویند که شما از مسائل امنیتی مطلع نیستید، در حالی که اینها میراث شهر هستند و باید در اختیار همه مردم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چشمه علی شهرری خط شش مترو شوراي شهر تهران کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مترو مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)

بلدیه تهران از مردم خواست بهداشت را در مسیر آب‌های شرب رعایت کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد.

اطلاعیه را به نقل از روزنامه اطلاعات ۳ اردی‌بهشت بخوانید و عکس‌هایی از یک نهر جاری و یک چشمه در تهران تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • سنگلج در خطر است!
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)