Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@14:12:30 GMT

تابلوی «هدیه عشق» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۲۹۸۲۷

تابلوی «هدیه عشق» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، جواد فرهمندنژاد، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: تابلوی نگارگری «هدیه عشق»، روایت‌گر مظلومیت شیرخواره کربلا که در تالار اختصاصی استاد فرشچیان در معرض بازدید عموم قرار دارد، مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهمندنژاد در خصوص معرفی این اثر، گفت: تابلوی «هدیه عشق» که با عنوان تابلوی حضرت علی‌‌اصغر(ع) نیز از آن نام برده می‌‌شود، در ابعاد 72 × 95 سانتی‌‌‌متر بر روی مقوای ماکت بدون اسید با تکنیک اکریلیک و به سبک نگارگری در سال 1381 توسط استاد فرشچیان خلق شده و در دی ‌ماه 1382 به بارگاه منور امام هشتم(ع) اهدا شده است.
وی با اشاره به تصویر خلق شده در این اثر توسط استاد فرشچیان، گفت: در این اثر بی نظیر هنری تصویر حضرت علی‌اصغر(ع) در دستان حضرت سیدالشهداء(ع) ترسیم شده است.
فرهمندنژاد ادامه داد: در این تصویر، تیر سه‌ شعبه به گلوی مبارک شش ‌ماهه اصابت کرده و بی ‌رحمانه گلوی نازک کودک را دریده است.
وی با بیان اینکه نقطه‌ عطف ماجرا و عصاره داستان و بازتاب شهادت حضرت علی ‌اصغر(ع) به‌ صورت نمادین در ساده‌‌ترین شکل و فرم نشان داده شده است، گفت: اطراف تابلو خالی و بی‌ تکلف و تمامی ماجرا در متن به‌ صورت پنهان مندرج است. رنگ زرد اخرایی نشانگر اندوه و گرمی صحرای کربلاست.
رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12 پذیرای عموم علاقه‌‌‌مندان به بازدید از تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان است.

انتهای خبر

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی استاد فرشچیان شش ماهه کربلا سیدالشهدا مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه

 استاد محسن قرائتی در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع «دعوت از نوجوان ها و جوانان به طلبه شدن» پرداختند که متن آن را در اختیار علاقه‌ ‌مندان خواهیم گذاشت:

مردم کره زمین یا تولید می‌کنند؛ یا توزیع می‌کنند و یا مصرف می‌کنند.

بنده از آقازاده‌های شما دعوت می کنم که بیایید طلبه شوید؛ برای اینکه اگر طلبه شوید، تولید علم می‌کنید. اگر مطهری نشوید و قرائتی شوید، در این صورت کتاب های تولید کننده‌ای چون شهید مطهری را خوانده و برای مردم بیان می‌کنید که همان توزیع علم است.

همچنین اگر نه فکری برای تولید و نه زبان و قلمی برای توزیع داشتید، در این صورت مصرف کننده علم هستید و به علمِ نافع عمل می‌کنید.
حدیث داریم که خوشا به حال : «عالمٌٍ ناطقٌ ینتفع بعلمه».

عالم، تولید کننده علم است، ناطق، توزیع کننده علم است و ینتفع بعلمه یعنی از علمش استفاده کند.

طلبه شوید منتها نه با زور؛ اگر بچه هایتان علاقه دارند که طلبه شوند، کمکشان کنید.

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه