Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:55:02 GMT

نام مدرسه معین به سرآمدان علم تغییر یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۲۲۹

نام مدرسه معین به سرآمدان علم تغییر یافت

مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص شکایت معاون مدرسه "معین" از برخی والدین دانش آموزان گفت: این موضوع قضایی است و مربوط به آموزش و پرورش نمی‌شود. یک شخص حقیقی از اشخاص حقیقی دیگر شکایت کرده و مرجع رسیدگی به این موضوع قوه قضائیه است و ما نه اطلاعی از این مساله داریم و نه پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی/مسعود ثقفی با اشاره به تغییر نام مدرسه "معین" به "سرآمدان علم" گفت: پس از مساله‌ای که آنجا پیش آمد و لغو مجوز، موافقت اصولی مدرسه دچار مشکل شد و ضرورت بر این شد که موافقت اصولی دیگری را برای ادامه فعالیت ارائه شود که طبیعتا  نام مدرسه هم در ادامه دیگر کارها تغییر پیدا می‎کرد.

وی ادامه داد: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی مدراس شهر تهران برای مجتمع آموزشی "سرآمدان علم" در محل ساختمان مدرسه قبلی (معین) مجوز صادر کرده است، زیرا سهامداران موسسه حق دارند؛ در ملک احداثی با کاربری آموزشی و با معرفی نماینده حقوقی جدید و نام جدید در سایر دوره‌های تحصیلی به فعالیت خود ادامه دهند. البته با توجه به مسائلی که در این مدرسه اتفاق افتاده بود و به جهت امنیت روانی جامعه دوره اول متوسطه در مجتمع فعالیت نخواهد داشت و همان موقع حذف شد. در حال حاضر صرفا این مجتمع جدید در مقطع ابتدایی و متوسطه دوم فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مجوز مدرسه معین لغو شد و باید یک گروه دیگری برای مدیریت این مجتمع آموزشی اقدام می‌کردند. سهامداران مدرسه خودشان این کار را کردند و این کاملا قانونی و حقوقی است. ضمن اینکه دیگر هیچ کدام از اعضای مدرسه قبلی در مقطع متوسطه اول دیگر در مدرسه جدید حضور ندارند و در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم همان نیروهایی که قبلا بوده‌اند به کار خود ادامه می‌دهند.

ثقفی به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حواشی به وجود آمده تاثیری در کاهش ثبت نام دانش آموزان در سال جدید این مدرسه نداشته است؟ پاسخ داد: از آنجا که حوزه متوسطه اول به طور کل در این مجتمع آموزشی حذف شده است، ثبت نامی در این مقطع نخواهد بود.ما نیز کمک کردیم؛ دانش آموزان این مقطع در سایر مدارس ثبت نام کنند و کار تحصیل‌شان را ادامه دهند، اما در سایر مقاطع از اول هم مشکلی جهت ثبت نام وجود نداشته است.

شکایت معاون خاطی مدرسه معین از اولیا پیگیری نمی‌ شود

وی در خصوص شکایت معاون مدرسه "معین" از برخی والدین دانش آموزان بیان کرد: این موضوع قضایی است و مربوط به آموزش و پرورش نمی‌شود. یک شخص حقیقتی از اشخاص حقیقی دیگر شکایت کرده و مرجع رسیدگی به این موضوع قوه قضائیه است و ما نه اطلاعی از این مساله داریم و نه پیگیری می‌کنیم./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • تجلیل از استادان سرآمدان آموزشی
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت