Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:27:57 GMT

فولکس قورباغه به تاریخ پیوست

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۲۵۷

فولکس قورباغه به تاریخ پیوست

به گزارش راشاتودی، شرکت فولکس واگن آلمان اعلام کرد تولید فولکس قورباغه را پس از ۸۰ سال متوقف می‌کند.

تولید خودروی فولکس بیتل یا همان قورباغه معروف، از سال ۱۹۳۸ توسط فولکس واگن آغاز و به بازار عرضه شد و در چندین کشور از جمله آرژانتین نیز خط مونتاژ یا تولید آن راه اندازی شد.

این خودرو در آرژانتین حدود ۵۰ سال تولید شد و حتی به عنوان خودروی پلیس در بوینس آیرس به خدمت گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرار است تولید نسل سوم این خودرو از ماه جولای سال ۲۰۱۹ به طور کامل متوقف شده و این خودروی معروف و خاطره انگیز عملا به تاریخ می‌پیوندد.

هنریک وبکن، مدیر عامل فولکس واگن، معتقد است توقف تولید نسل سوم فولکس قورباغه، پس از ۷ دهه، احساسات دوستداران این خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این شرکت در سال ۱۹۷۹ تولید بیتل را در آمریکا متوقف کرد، اما در واحد‌های تولیدی خود در برزیل و مکزیک به تولید آن ادامه داد.

فولکس واگن در سال ۱۹۹۸ یک مدل جدید به نام نیو بیتل را به بازار عرضه کرد و البته توانست توجه بسیاری از مشتریان خانم را جلب کند.

دلیل اصلی توقف تولید این خودرو کاهش قابل توجه استقبال از این خودرو در بازار است چرا که در حالی که ۴۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال در دهه ۱۹۶۰ به فروش می‌رفت، سال گذشته میلادی فولکس واگن توانست تنها ۱۵ هزار دستگاه از این مدل را در بازار بفروشد.

این خودرو در دهه ۱۹۳۰ به عنوان یک خودرو ارزان قیمت با قرار گرفتن موتور در عقب این خودرو برای عرضه به عموم مردم تولید شد.

استفاده از این خودرو به عنوان نقش اصلی و جانبخشی به آن در فیلم "هربی" تولید شرکت والت دیزنی در سال ۱۹۶۸ نیز باعث شد تا این خودرو شهرت جهانی پیدا کند.

فولکس اعلام کرده است علی رغم اینکه تولید بیتل درسال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود، اما شاید زمانی دیگر مجددا به خط تولید بازگردد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فولکس قورباغه ای فولکس واگن تولید خودرو فولکس بیتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مسؤولان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته‌ای طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در آینده جهان انرژی هسته‌ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان داشت: رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر ضمن تشکر برای تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر ۲ راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می‌تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است.

کد خبر 6086366

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی