Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:27:02 GMT

شش درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر خراسانی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۶۴۶

شش درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر خراسانی تولید می شود

محمد نبوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر به رقم جمعیت کمی که دارند در حوزه تولید گوشت قرمز نقشی بزرگ و تعیین کننده ای ایفا می کنند.
وی ادامه داد: سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی تولید می شود. این میزان تولید در قالب نگهداری و پرورش 995 هزار واحد دامی در اختیار عشایر این استان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تولید سالانه گوشت قرمز توسط کل عشایر کشور را 200 هزار تن اعلام و بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران هر نفر عشایر گوشت مصرفی 16 نفر را در ایران تولید می کند.
وی گفت: گرچه عشایر 1.5 درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهند اما 25 درصد گوشت قرمز مصرفی کشور توسط این قشر تامین و تولید می شود.
نبوی جمعیت عشایر خراسان رضوی را معادل دو درصد جمعیت روستایی استان ذکر و بیان کرد: خراسان رضوی هفت هزار خانواده عشایری با مجموع جمعیت 35 هزار نفر دارد که شش دهم درصد از کل جمعیت شش میلیون و400 هزار نفری استان را تشکیل می دهند.
جمعیت عشایر خراسان رضوی معادل 3.31 درصد جمعیت عشایر ایران است. هر سال 18 درصد اعتبارات سازمان امور عشایری جذب این قشر می شود.
عشایر خراسان رضوی در قالب 35 طایفه با دارا بودن 990 هزار راس دام و تولید سالانه 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد این استان دارند.
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت خانواده خراسان رضوی کود گوشت قرمز مرکز آمار ایران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خیام نیکویی صبح امروز در بازدید از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی طرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد تحول چشمگیر در شتاب بخشی در تشکیل هسته های فناور در واحدهای دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: حقیقتا اگر بخواهیم بخش کشاورزی را به مفهوم واقعی کلمه متحول و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم مهمترین مولفه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن تشریح رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تصریح کرد: ما پیش بینی ۱۰۰شرکت در دهکده های فناوری و نوآوری را کرده ایم که یکی از دهکده های فعال از نظر فعالیت خراسان رضوی است و امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای شرکت های

انش بنیان بودیم که  تحول چشمگیری در کل کشور از نظر تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی،کود و سم و سایر محصولاتی که باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود، ایجاد  می کند.

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم بود و پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده شد  تولید نان کامل بود. استان خراسان رضوی ظرفیت اینکه پایلوت تولید نان کامل را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم خراسان رضوی قسمت اعظم نانوایی های آن نان کامل تولید می کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور نان کامل را موثر در سلامت مردم دانست و گفت: اگر تولید و استفاده از  نان کامل را با همکاری بخش خصوصی تبدیل  فرهنگ غالب کنیم گام اساسی در سلامت مردم برداشته ایم و اگر مردم ما در سبد غذایی شان این نان  قرار بگیرد بسیاری از بیماری ها  در بین مردم از بین خواهند رفت.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان