Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:12:47 GMT

قاچاقچی پرندگان در تله پلیس مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۷۱۰

قاچاقچی پرندگان در تله پلیس مشهد

یک صیاد حرفه‌ای و سابقه دار با ۳۵۰ قطعه پرنده وحشی در مشهد دستگیر شد.

ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مأموران یک صیاد حرفه‌ای پرندگان وحشی را هنگام صید پرندگان در یکی از روستا‌های اطراف مشهد شناسایی و دستگیرکردند.

وی با اشاره به اینکه این صیاد چندین پرونده تخلف صید پرندگان وحشی را دارد، افزود: صیاد سابقه دار پس از یک هفته کار اطلاعاتی و با همراهی کارشناسان اداره حقوقی و مأموران یگان محیط زیست استان به دام افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی با بیان اینکه پس از ۲۵ کیلومتر تعقیب خودروی این متخلف و بازرسی از آن ۳۵۰ قطعه از انواع پرندگان وحشی صید شده کشف و ضبط شد، ادامه داد: در بازرسی از خودرو سواری این متخلف انواع پرندگان وحشی از جمله چکاوک وحشی، سهره، چک چک و گنجشک کوهی صید شده بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعدادی از پرندگان صید شده به علت شرایط نامناسب حمل از بین رفته بودند، گفت: این متخلف با استفاده از گستردن دام بر روی چشمه‌های مناطق اقدام به صید و پرندگان را جهت فروش به تهران منتقل می‌کرد که با هوشیاری مأموران یگان و همکاری نیرو‌های بسیج حوزه ۱۰ حضرت مسلم دستگیر وجهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شعبانی با بیان اینکه این پرندگان در زیستگاه طبیعی رها شدند افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با هرگونه تخلف، شکار و صید درسراسر استان با سرعت و بدون اغماض برخورد قانونی خواهند داشت.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند هرگونه تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ مستقیماً به فرمانده یگان اطلاع دهند./ باشگاه خبرنگاران 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: آبگیری این تالاب از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه سازی و جوجه آوری هستند، از اهمیت ویژه ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در هفت کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

کد خبر 6098003

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر