Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:15:20 GMT

قاچاقچی پرندگان در تله پلیس مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۷۱۰

قاچاقچی پرندگان در تله پلیس مشهد

یک صیاد حرفه‌ای و سابقه دار با ۳۵۰ قطعه پرنده وحشی در مشهد دستگیر شد.

ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مأموران یک صیاد حرفه‌ای پرندگان وحشی را هنگام صید پرندگان در یکی از روستا‌های اطراف مشهد شناسایی و دستگیرکردند.

وی با اشاره به اینکه این صیاد چندین پرونده تخلف صید پرندگان وحشی را دارد، افزود: صیاد سابقه دار پس از یک هفته کار اطلاعاتی و با همراهی کارشناسان اداره حقوقی و مأموران یگان محیط زیست استان به دام افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی با بیان اینکه پس از ۲۵ کیلومتر تعقیب خودروی این متخلف و بازرسی از آن ۳۵۰ قطعه از انواع پرندگان وحشی صید شده کشف و ضبط شد، ادامه داد: در بازرسی از خودرو سواری این متخلف انواع پرندگان وحشی از جمله چکاوک وحشی، سهره، چک چک و گنجشک کوهی صید شده بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه تعدادی از پرندگان صید شده به علت شرایط نامناسب حمل از بین رفته بودند، گفت: این متخلف با استفاده از گستردن دام بر روی چشمه‌های مناطق اقدام به صید و پرندگان را جهت فروش به تهران منتقل می‌کرد که با هوشیاری مأموران یگان و همکاری نیرو‌های بسیج حوزه ۱۰ حضرت مسلم دستگیر وجهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شعبانی با بیان اینکه این پرندگان در زیستگاه طبیعی رها شدند افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با هرگونه تخلف، شکار و صید درسراسر استان با سرعت و بدون اغماض برخورد قانونی خواهند داشت.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند هرگونه تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ مستقیماً به فرمانده یگان اطلاع دهند./ باشگاه خبرنگاران 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب ارشدِ محیط بانان مازندران

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در حکمی علیرضا ابراهیمی را به عنوان ارشدِ محیط بانان استان مازندران منصوب کرد.

این حکم در پی بازنشستگی مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران صادر و تا انجام مراحل اداری، مسئولیت یگان حفاظت محیط زیست مازندران به ابراهیمی واگذار شد.

حکم علیرضا ابراهیمی، ارشدِ محیط بانان استان مازندران توسط کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به وی اعطاء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تیمار و رهاسازی ۱۲ پرنده وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • انتصاب ارشدِ محیط بانان مازندران
  • سفر درناها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • ۴۰ پرنده در طبیعت شهر مشهد رهاسازی شد
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده به طبیعت مشهد بازگردانده شدند
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده در مشهد به طبیعت بازگردانده شدند
  • سفر دُرنا‌ها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە
  • شکارچی غیرقانونی با لاشه ۱۸ حیوان وحشی