Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:17:06 GMT

خانه تاریخی آراسته در شهرستان بیرجند مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۰۹۶۷

خانه تاریخی آراسته در شهرستان بیرجند مرمت شد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بیرجند گفت: مرمت خانه تاریخی آراسته که از تیرماه امسال آغاز شده بود با پاکسازی و مرمت تزئینات گچی و گچ کاری فضاهای داخلی به اتمام رسید. ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی در بازدید از پروژه مرمت خانه تاریخی آراسته در داخل بافت تاریخی شهر بیرجند اظهار داشت: عناصر معماری موجود در بنا شامل سردر ورودی، هشتی، دالان، دهلیز، حیاط مرکزی، ایوان، اتاق‌های متعدد پیرامون حیاط و دیوارهای قطوری است که با مصالح خشت و گل ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سر در ورودی با طاق جناغی و تزئینات رسمی‌بندی به گونه‌ای بسیار استادانه ساخته شده است از نکات جالب توجه در این بنا طاقنماهایی با قوس جناغی و تزئینات رسمی‌بندی پیرامون حیاط مرکزی است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بیرجند گفت: در اطراف حاشیه فوقانی حیاط مرکزی با نقوش مختلف گچبری طراحی شده است و از عناصر دیگر این بنا ایوان ستون دار آن است که با تزئیناتی همچون نقوش گچبری زینت شده است.

نصرآبادی تصریح کرد: خانه آراسته جزو آثار تاریخی باارزش مربوط به دوره تاریخی قاجاریهاست که با شماره 1891 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ وزرای دولت در حیاط دولت

جمعی از اعضای هیأت دولت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از جلسه در محوطه نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ دادند.

دیگر خبرها

  • مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد
  • عکس/ وزرای دولت در حیاط دولت
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان