Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا منظری‌توکلی معاون دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سما تاریخ اسلام را مظلوم ترین و تکرارناشدنی ترین تاریخ عنوان کرد و ادامه داد: ائمه اطهار(ع) توسط شمشیرهایی به شهادت رسیدند که روی آنها آیات قرآنی حک شده بود و امروز نیز دشمن بااستفاده از امکانات و فضای مجازی به دنبال وارونه کردن حقایق اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : دراین راستا، هرکس در هرجایگاهی باید نسبت به انجام کارهای فرهنگی فاخر که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای معرفی اسلام واقعی تلاش کند.

منظری توکلی به شناسایی 465 خانواده شهید و ایثارگر درمجموعه سمای کشور که طی یک فراخوان انجام گرفته اشاره و اظهارکرد: مجموعه سما کشور تاکنون 13 شهید مدافع حرم را نیز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

در ادامه این نشست، محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز طی سخنانی امام حسین(ص) را اسوه و اسطوره بشریت توصیف کرد و گفت: توکل، رضا و تسلیم در برابر اوامر خداوند، عمل به تکلیف، امر به معروف و نهی از منکر، آزادگی، پایبندی به اصول انسانی و ... از جمله مهمترین عوامل انجام حرکت تاریخی امام حسین (ع) بود که باید آنها را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) از سست عهدی کوفیان اطلاع داشتند، اما وقتی نامه دعوت کوفیان دریافت شد، مهیای رفتن شدند چون آن را تکلیف می دانستند، تکلیف کنونی ما نیز برافراشته نگه داشتن پرچم علم و دیانت در دانشگاه هاست.

وی برلزوم اختصاص وقت کافی برای تربیت نسل جدید تاکید کرد و افزود: نسل جدید سفیرانی هستند که باید فرهنگ عاشورایی را به آنها منتقل کنیم چراکه اینگونه است که عاشورای کربلا به عاشورای خرمشهر و عاشورای مدافعان حرم تبدیل می شود.

حبیبی به اهمیت جنگ فرهنگی که دشمنان به راه انداخته‌اند اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها باید در این بخش بیشتر وقت بگذارند.

سیروس احمدی رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سما مرکز استان کرمانشاه نیز دیگر سخنران این مراسم بود که از در دستورکار قرارگرفتن توسعه مدارس سما کرمانشاه خبرداد و اظهارکرد: مدارس سما استان کرمانشاه از جمله مدارس سودده هستند و پروژه های عمرانی بسیاری را در آنها درحال اجرا داریم.

وی تاکید کرد: راه اندازی و توسعه سه پردیس در شهرستان های دالاهو، سرپل ذهاب و پاوه را داریم که در شهر سرپلذهاب این آموزشکده با همکاری سایر نهادها در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع احداث می شود.

رئیس سما مرکز استان کرمانشاه بابیان اینکه آموزشکده های سما در کرمانشاه از مجهزترین و بزرگترین آموزشکده های کشور هستند، گفت: در راستای ارتقاء برند سما در استان گام های خوبی را با تعامل صورت گرفته با دستگاه های مختلف برداشته ایم.

وی از راه اندازی انستیتو زبان در کرمانشاه برای اولین بار باهمکاری ارتش یادکرد و افزود: تمام مدارس سما کرمانشاه هوشمند بوده و در سطح بسیار مطلوب کیفی قرار دارند.

احمدی به نقش خیرین در توسعه کمی مدارس سما اشاره کرد و گفت: همچنین سما کرمانشاه طی دوسال گذشته در بخش‌های پژوهشی و فرهنگی حائز رتبه های برتر کشوری شده است.

وی اضافه کرد: علاوه براین، طی سه سال گذشته در بحث نرخ ماندگاری دانش آموز و دانشجو جزء سماهای برتر کشور بوده ایم.

رئیس سما مرکز استان کرمانشاه از رشد 28 درصدی دانش آموزان مراکز سما کرمانشاه در سالجاری خبرد و عنوان کرد: هرچند که دربحث اهداف سازمانی برنامه ها در حد مطلوبی اجرا می کنیم،اما هنوز راه درازی در پیش داریم تا به فرزندان این سرزمین ارائه خدمت کنیم.

لازم بذکر است، در روز نخست این همایش دوروزه تعدادی از خانواده های شهدای سمای کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

انتهای پیام/د

تاریخ اسلام مظلوم ترین و تکرارناشدنی ترین تاریخ است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و… اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شماست، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آن‌ها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و… بود.

ارتقا سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌ها است که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان مأموریت داد که نشست‌های جداگانه و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آن‌ها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد؛ بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

کد خبر 6079921

دیگر خبرها

  • بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم اجرا شد
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • کنگره شهدا در زرقان برگزار می‌شود