Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:44:02 GMT

توصیه‌های غذایی برای مسافران تابستانی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۱۵۹۶

توصیه‌های غذایی برای مسافران تابستانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛خدیجه میرزایی استاد عضو هیت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه تهران با اشاره به لزوم رعایت نکات غذایی و بهداشتی از سوی مسافران تابستانی برای داشتن سفری مطلوب گفت: رعایت این اصول برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی و عفونی چه در طول زندگی عادی و چه در سفر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی استفاده از رستوران‌های معتبر و بهداشتی را یکی از مهم‌ترین معیارها برای پیشگیری از بیماری‌ها خواند و اظهار داشت: اصلی‌ترین نکته بهداشتی در سفر عدم استفاده از رستوران‌های بین‌راهی و نامناسب است.

وی ادامه داد: چراکه این دسته از رستوران‌ها به‌دلیل عدم استفاده از مواد غذایی مرغوب و رعایت نکردن کامل نکات بهداشتی یکی از اصلی‌ترین علل ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و گوارشی هستند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه مسافران تا حد امکان از غذاهای فست‌فود در سفر استفاده نکنند، عنوان کرد: استفاده از این غذاها نیز به‌دلیل داشتن مواد نگهدارنده و آلودگی برای سلامت بدن ضرر خواهند داشت.

میرزایی درخصوص انتخاب نوع غذا در رستوران‌ها نیز تصریح کرد: توصیه می‌شود مسافران بیش‌تر از غذاهای کاملا پخته شده که احتمال آلودگی کم‌تری دارند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده از گوشت‌های نیم‌پخت و سبزیجات خام به‌دلیل احتمال داشتن آلودگی برای مسافران به‌ویژه برای کودکان و افراد مسن خطرناک خواهد بود.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه بهتر است مسافران از میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های خانگی استفاده کنند، تصریح کرد: خوراکی‌هایی ازجمله آجیل، میوه‌های خشک، لقمه‌ها ونوشیدنی‌های خانگی به‌دلیل نداشتن مواد نگهدارنده و افزودنی برای سلامت بدن ضرر نداشته و بهترین میان‌وعده محسوب می‌شوند.

میرزایی برعدم استفاده از چیپس و پفک به‌دلیل احتمال ایجاد اختلالات گوارشی نیز تاکید کرد.

وی توضیح داد: مسافران به معتبر بودن و بسته‌بندی کامل لبنیات نیز توجه داشته و از مصرف لبنیات نامعتبر خودداری کنند.

این استاد تغذیه به شست‌وشوی صحیح میوه‌ها در سفر نیز تاکید و عنوان کرد: درصورت استفاده از میوه‌ آن‌ را به‌طور کامل ضدعفونی کرده و از تاحد امکان از آب میوه‌های طبیعی که رنگ‌های اضافی ندارند استفاده شود.

میرزایی با بیان اینکه رعایت این اصول به پیشگیری از بیماری‌های عفونی و اسهال مسافرتی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: درصورت ابتلای مسافران به اسهال مسافرتی نیز آب و مایعات به مقدار کافی مصرف شده و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای ارزیابی این اختلال مراجعه شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دندان‌ها را چه موقع مسواک بزنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، هر روز صبح چه کارهایی می‌کنید؟ برای سرحال شدن می‌دوید و بعد دوش آب سرد می‌گیرید؟ پیش از بیرون آمدن از رختخواب سه بار زنگ ساعت را خاموش می‌کنید؟ هر کس روز خود را به نحوی شروع می‌کند اما ویدیویی در تیک تاک که می‌گوید همه باید بخشی از مناسک صبحگاهی را شکلی مشخص انجام دهیم، بارها دیده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، آنا پترسون از اسکس، درمانگر دندان است. (از کارکنان بخش بهداشت و درمان که برخی کارهای ساده‌تر دندانپزشکی را انجام می‌دهد) پترسون در ویدیویی که در صفحه کاری‌ خود در تیک‌تاک منتشر کرده است می‌گوید که هرگز نباید دندان‌ها را بعد از صبحانه مسواک زد، بلکه همیشه پیش از آن باید این کار را انجام داد.

او در توضیح این مسئله به دنبال‌کننده‌های (فالوئر) خود می‌گوید: «برای این توصیه‌ام دو دلیل دارم: وقتی صبحانه می‌خوریم، دهانمان اسیدی می‌شود. اگر دندان‌ها را پس از صبحانه مسواک بزنیم، در واقع دندان‌ها را بیشتر به این اسید آغشته می‌کنیم و این باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شود. ضمنا مسواک زدن پیش از صبحانه از دندان‌ها در برابر غذایی که می‌خواهیم بخوریم محافظت می‌کند.»

شاید این خبر آن دسته از افرادی را که گمان می‌کردند مسواک زدن پس از صبحانه بهتر است زیرا دندان‌ها را از شر بقایای غذایی که خورده بودیم خلاص می‌کند، غافلگیر کرده باشد.

در بخش نظرات این ویدیو یکی از دنبال‌کنندگان نوشته‌ است: «همه دندان‌پزشکان با این حرف موافق نیستند. بعضی از آنان می‌گویند اگر مسواک زدن ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن باشد، ایرادی ندارد.»

گروه بهداشتی بوپا نیز اعلام کرده است که اگر می‌خواهید پس از غذا خوردن مسواک بزنید، بهتر است دست‌کم یک ساعت صبر کنید تا بزاق فرصت داشته باشد اسیدهایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است، خنثی کند.

در تارنمای سازمان ملی خدمات بهداشتی در مورد مسواک زدن پیش یا پس از صبحانه رهنمود خاصی داده نشده است. در این تارنما توصیه شده است برای حفظ بهداشت دهان و دندان همواره دو بار در روز، هر بار حدود دو دقیقه، دندان‌ها را با خمیردندان فلورایددار مسواک بزنیم.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904484

دیگر خبرها

  • آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان
  • دندان‌ها را چه موقع مسواک بزنیم؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • میوه تابستانی که سنگ کلیه را پودر می‌کند
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور
  • هشدار به مسافران شمال کشور
  • پاریس ۰-۱ دورتموند | پسران ترزیچ، مسافران لندن شدند
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • 5 تفریح جذاب برای اینکه گرمای هوا در تور دبی تابستان 1403 را احساس نکنید!